Footy's in Noord-Brabant of Belgische Kempen?

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door WillemII, 20 jun 2011.

  1. WillemII

    WillemII

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Baarle-Hertog/Nassau
    Dag allemaal,

    Na vele tientallen jaren van vliegtuigmodelbouw (en -vliegen!) heb ik me eens aan een Footy gewaagd. Omdat ik veel ervaring heb met het CNC snijden van EPS-schuim heb ik mijn Footy van piepschuim gemaakt. Ook al een paar proefvaarten gedaan. Erg leuk!
    Filmpjes hiervan:
    XFAcp4WEJW8[/media] - ‪Footy 2nd Voyage (unedited)‬‏
    en:
    8VmPZPwOluU[/media] - ‪Footy Onboard Video.wmv‬‏

    Voor diegenen die het interesseert heb ik op het Duitse Footy-forum een bouwverslag geplaatst:
    "Foot of foam"
    Ook heb ik een soort handleiding gemaakt voor het gieten van de kielgewichten:
    Kielbombe für Footy vanaf post #8

    Omdat ik het leuk zou vinden om mijn creatie eens te toetsen met wat "gangbaar" is zou ik bij gelegenheid graag eens in contact komen met iemand die ook Footy's zeilt, en dit niet ál te ver weg, (ik woon bij Baarle-Nassau) zodat er op korte termijn eens afgesproken kan worden om samen, of misschien met een groepje, te gaan zeilen. Als ik alleen ga varen doe ik dat in de draaikom van het kanaal in Turnhout (B).

    Groeten,
    Willem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Hallo Willem,

    Leuk! Weer een Footy erbij!
    Ikzelf heb er 2, maar vaar er eigenlijk nooit mee.

    Ik zie dat je nog niet geregistreerd bent met een zeilnummer:

    Zeilnummers

    Via het Duitse forum heb ik af en toe contact met Arjan.

    Hier op het forum zijn een paar Footy's: even de zoekfunctie gebruiken.

    Ikzelf zit (voor jou) een beetje uit de buurt: Hengelo (Ov)

    Wim
     
  3. WillemII

    WillemII

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Baarle-Hertog/Nassau
    Dag Wim,

    Ik had al een en ander van je gezien op het Duitse forum! Van Jonas had ik al een registratie gekregen, B-01, dit omdat ik technisch gesproken in België woon.
    Ik had nooit eerder gezeild, maar na een aantal proefvaarten met mijn footy vind ik het een leuke bezigheid. Gaat er ook aardig vandoor, vind ik, maar ik kan natuurlijk nergens mee vergelijken, misschien is het wel een slak!
    Ik neem aan dat ik nog wel eens ergens terecht kom samen met andere footy's

    Groeten,
    Willem
     
  4. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Willem,

    Jij vroeg mensen in Brabant. Nou, er is er (minimaal) eentje hoor! Dilbert72, aka Jan Peter
    Neem eens contact met hem op.
    Even zoeken hier op het forum met het zoekwoord Footy levert al een paar bouwverslagen van hem op.

    Succes met het zeilen!

    Groet,

    Wim
     
  5. dilbert72

    dilbert72

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Willem en Wim-g

    Leuk dat jullie over Footy's bezig zijn. Ik heb er inderdaad inmiddels 4 gebouwd. In tegenstelling tot Willem had ik nu even een uitstapje gemaakt naar vliegtuigen. Drie gebouwd.....en inmiddels 1 kapot gevlogen.....Volgens mij is dit niks voor mij......ben veel te zuinig op m'n modelletjes.

    Een footy vaart natuurlijk lang zo mooi niet als een groter schip, maar wel ontzettend leuk om te bouwen ...... Makkelijk mee te nemen.......en natuurlijk geinig om mee te varen.

    Groet
    Jan Peter
     
  6. WillemII

    WillemII

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Baarle-Hertog/Nassau
    Dag Jan-Peter,
    Leuk dat je reageert!
    Heb jij een vaste plek om met je Footy's (of andere zeilboten) te varen?
    Groet,
    Willem
    PS. (even off-topic) ik houd me momenteel vooral bezig met het ontwerpen van super-eenvoudige vliegtuigmodellen. Zie ook willembravenboer.nl Met zo'n toestelletje hoef je niet direct bang te zijn om te crashen (haha) Gemiddeld 2-3€ voor het airframe!
     

Deel Deze Pagina