Fora junior krukassen

Even een aandachtpuntje bij de Fora junior(2,5 cc) krukassen.

Ik weet nu twee gevallen waarbij de krukas is gebroken op het einde van de propbevestigingsschroefdraad. Het breukvlak doet vermoeden dat het gaat om een vermoeiingsbreuk. Er zit daar een abrupte overgang die kerfwerking oplevert.
De remedie: een ril slijpen op die overgang waardoor de kerf verdwijnt. Loet laat, als ik het goed heb, extra assen komen. Die zouden dan voor gebruik behandeld kunnen worden.

Een meer ingewikkelde verklaring voor de breuken : Het zou kunnen gaan om hardingsspanningen. In dat geval wordt de kwaal meegeleverd en zou een warmtebehandeling misschien uitkomst bieden.

Volgens mij als de assen niet goed zijn gehard zal je het breekplobeem er niet mee oplossen:mrgreen:
Dat is mijn mening
mvg
Frederik:D

Hoi Gerben

Kennen ze dit probleem in Engeland ook?
De 2 gevallen was toch de zelfde motor die al 2 krukassen versleten heeft?
Ik hoop niet dat de 1,5 dit probleem ook heeft.

Groet Robert-Jan

Krukas breuk

Hallo, ik weet niet hoe oud de gebroken krukassen zijn en hoveel draaiuren er gemaakt zijn.
Als de breukvlakken een schelpvormig patroon vertoont van ribbeltjes die een dudielijk punt tonen, dan is er spake van een kerfbreuk en dat is garantie. Het is immers een oud probleem en de fanbrikant had dus voorzorgsmaatregelen moeten treffen: een betere overgang reps een gladder oppervlak.
het kan ook een fout zijn bij het hardingsproces.
Hoe dan ook dien een garantieclaim in bij de verkoper.

Dieseldick

Volgens mij als de assen niet goed zijn gehard zal je het breekplobeem er niet mee oplossen:mrgreen:
Dat is mijn mening
mvg
Frederik:D

Ik vrees, dat je gelijk hebt. Alleen heb ik geen zekerheid over de oorzaak.
Ik hoop dat het een kerf probleem is.

Maar scheurtjes door het harden kunnen ook zo'n breuk beeld geven.

Hoi Gerben

Kennen ze dit probleem in Engeland ook?
De 2 gevallen was toch de zelfde motor die al 2 krukassen versleten heeft?
Ik hoop niet dat de 1,5 dit probleem ook heeft.

Groet Robert-Jan

Volgens mij is dit gebeurd bij een tweede motor. Dat zal ik morgen nagaan.

Ja vooral hard zeuren tegen een stel Moldaviers en Ukrainers.
Die staan er ook echt om bekend hier iets van aan te trekken ;) :p

Joh Owen, ik dacht even dat het tegen mij had! Ik heb de zaak al eens besproken met Rob Metkemeijer, en het is duidelijk dat we het in Nederland moeten (en kunnen) oplossen.

Zie je morgen

Tuurlijk valt zoiets nog wel op te lossen.
Was alleen een reactie richting Dijk1313...
Hoe harder je met termen als Claim en Verantwoordelijk tegen Moldaviers roept hoe minder kans je hebt op support ;)

In dat soort landen is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen soms hetzelfde als tussen leven en dood hahaha

Weet niet of ik morgen ook kom.
Heb mij namelijk nog niet aangemeld bij Bruno. Had ergens gelezen dat het dan niet meer gewaardeerd wordt als je toch komt :)

Weet niet of ik morgen ook kom.
Heb mij namelijk nog niet aangemeld bij Bruno. Had ergens gelezen dat het dan niet meer gewaardeerd wordt als je toch komt :)

Ja Owen, maar als Bruno taart wil serveren moet hij wel weten wie er komen.

Ik bedoel maar.

Had ergens gelezen dat het dan niet meer gewaardeerd wordt als je toch komt :)
Waar dan?:rolleyes: Want dat klopt niet.
Het is voor de organisatie wel veel handiger als men weet wie er komen en ik vind het zelf daarom ook wel zo netjes als men zich even aanmeldt,
maar daar hangt verder geen waardering van af.....
Even een misverstand ophelderen: Bruno WIL helemaal geen taart serveren....

Waar dan?:rolleyes: Want dat klopt niet.
Het is voor de organisatie wel veel handiger als men weet wie er komen en ik vind het zelf daarom ook wel zo netjes als men zich even aanmeldt,
maar daar hangt verder geen waardering van af.....
Even een misverstand ophelderen: Bruno WIL helemaal geen taart serveren....

Even samenvatten:

We komen met z'n allen. We doen aan een lijn.En taart regelen we nog wel.

Back