Force .21 setje

Heeft iemand een idee waar ik een cilinder / zuigersetje voor deze motor kan halen voor een beetje normale prijs.
Ik kom ze alleen maar tegen vanaf 90 euro. En daarvoor heb ik bijna een nieuwe motor.

Alvast hartelijk dank :)

Ja, die zijn nog goed.
Een vriend van me heeft een Protech Yada overgenomen, maar de motor is niet goed ingelopen (3 runs naar de haaien).

vandaar allen een setje is nodig.

De motor is te arm ingereden, nu als de motor warm word, valt hij uit en is niet te starten.
De compressie is laag, en daarom kijken we voor een vervangend setje er voor, maar ik zie ze alleen vrij prijzig.
Bijna net zo veel als een nieuwe motor.

Als er niet te veel beschadigingen op de zuiger en cilinder zit kunnen we dat ook wel weer fixen....

Ik zat te denken om de zuiger even 30 min. op 250 graden in de oven te leggen, dat helpt wel weer iets.

Niet doen, oververhitting van de zuiger maakt hem zachter en dus kwetsbaarder voor slijtage.

Dat weet ik, maar in geval van nood (maw, einde oefening van set) is het een optie om nog even te kunnen rijden voor hem.

Of is pinchen een betere optie?

Yup, gewoon pinchen. Een vriend van me heeft zo'n busje waar je jouw sleeve insteekt en dan moet je die bus aanspannen. Ik heb het gebruikt voor een oude GRP motor en die loopt terug goed. Alleen zorgen dat je gelijk pinched en niet te hard. Je kan het ook laten doen, maar das dan wel 30euro ofzo.

Back