Ford Aeromax 8x4

Hallo,

Naast me Scania ben ik met nog ene project bezig namelijk een 8x4 Ford met dagcabine.
De slaapcabine gaat er dus vanaf en dat moet er zo uit gaan zien:

Het chassis ziet er tot nu toe zo uit:

Achter de cabine gaat waarschijnlijk een flatbed komen:

Ik heb alleen een probleempje met het aansturen van de 2e stuuras ik weet niet precies waar ik de servo handig kan plaatsen omdat hij onder de flatbed moet komen en de aandrijfas loopt er ook nog. Ik had zelf een idee om een mini servo onder de chassis te plaatsen maar hebben die wel genoeg kracht om de as te sturen??

Gr Sander

He Sander,
dat ziet er gaaf uit !!
Servo's kan je met verschillende sterktes kopen vlgs mij.
is er niet een mogelijkheid om met een stangen aansturing de tweede as samen met de eerste te sturen?!

Sjon

Ja daar dacht ik ook aan maar mij leek het eigenlijk wel gemakkelijk om er gewoon een 2e servo bij te doen.

Ja ik ze topic goed bekeken en hij slaat soms wel beetje door, maar ziet er wel mooi uit ze wagens. Ik wel een idee gekregen wat hij gebruikte. K ga me servo denk k aan de zijkant van het chassis bevestigen want die spullen die daarvoor nodig zijn heb ik nog over van de scania want die stuurservo heb ik anders gevestigd.

Hallo,

Naast me Scania ben ik met nog ene project bezig namelijk een 8x4 Ford met dagcabine.
De slaapcabine gaat er dus vanaf en dat moet er zo uit gaan zien:

Het chassis ziet er tot nu toe zo uit:

Achter de cabine gaat waarschijnlijk een flatbed komen:

Ik heb alleen een probleempje met het aansturen van de 2e stuuras ik weet niet precies waar ik de servo handig kan plaatsen omdat hij onder de flatbed moet komen en de aandrijfas loopt er ook nog. Ik had zelf een idee om een mini servo onder de chassis te plaatsen maar hebben die wel genoeg kracht om de as te sturen??

Gr Sander

Hallo Sander,

Gewoon zolas bij de 1:1 stangbesturing van de voorste as naar de 2e as, dan heb je maar 1 servo nodig van 5kg of meer.

Ik heb dit toegepast bij mijn MB Actros Zwaar transporttrekker, dit gaat probleemloos !!

Ik kan gewoon van links naar rechts sturen als de MB Actros stilstaat, dit is geen enkel probleem !!
zie foto's :

HPIM1886.jpg

HPIM2009.jpg

HPIM2008.jpg

HPIM2006.jpg

Laatst bewerkt:
Ja dat was ook mijn eerste idee maar dan heb ik 2 van die onderdelen die je op de onderstaande foto ziet nodig en ik heb 1 zoon setje en het probleem is ook daarmee dat het boven het chassis uit komt. Er komt een flatbed op dus het is eigenlijk niet de bedoeling dat er wat boven uitkomt. Maar ik ga wel even kijken of ik het systeem zoals op de foto iets lager kan maken.

Ja dat was ook mijn eerste idee maar dan heb ik 2 van die onderdelen die je op de onderstaande foto ziet nodig en ik heb 1 zoon setje en het probleem is ook daarmee dat het boven het chassis uit komt. Er komt een flatbed op dus het is eigenlijk niet de bedoeling dat er wat boven uitkomt. Maar ik ga wel even kijken of ik het systeem zoals op de foto iets lager kan maken.

Hallo Sander,

Ja, hmmm, lastig en jammer !

Ik heb de stangbesturing zelf gebouwd en er voor gezorgd dat de stangbesturing niet boven het hulpchassis uitkomt !!

Kan jij deze besturing zelf niet aanpassen/veranderen ???, zodat het niet boven het chassi uitkomt !!!

Ja dat ga ik ook proberen maar het probleem is, ik woon niet bij me vader maar daar ligt wel grotendeels mijn spullen en zo ook die ik hiervoor nodig heb dus kan nu even niks doen.

Back