Ford Mustang street tuned

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Vinnny, 14 okt 2020.

  1. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Goedendag,

    Vele jaren geleden is het allemaal begonnen met een tamiya FF02 chassis. In deze tijd was de Subaru Imtpeza WRC zeer populair om te bouwen. Wilde toch iets anders. Het de Peugeot 306 Maxi WRC. Met een Hitec zender... Het werd een Hipech zender. Wat een storing gevoelige zender.

    Paar jaar meegereden vele leuke ritten en rondjes meegereden. Tot dat er per ongeluk een stoeprandje mee werd geraakt c.q geschampt. Vanaf dat moment rijdt de auto niet meer rechtdoor. Ophanging volledig vervangen, nieuwe velgen en stuurinrichting nieuw en zelfs het voorste deel van het chassis. En nog wijkt hij naar een kant.

    Ik koester hem wel, want het is mijn 1ste RC auto. Blijft iets specials hebben. Als ik ooit nog een ongespoten body kan vinden ergens. Herstel ik naar zijn oude vorm. Zonder schade. Voor nu blijkt hij mooi als herinnering op de schap staan.

    Daarna over gestapt naar de TB01. Nu willen wel wat sneller dan stock rijden. Kogellagers erin en sneller motortandwiel en motor. Want je kan immers nu rijden (dat dacht ik dan). Destijds voor mijn doen een super snelle auto.
    En gaande weg toch mooi en betere alu parts gemonteerd.

    Deze met erg veel plezier mee gereden. Rijdt immers nog steeds. Maar TB01 onderdelen worden schaars en het chassis is eigenlijk oud en antiek aan het worden.
    Reed met diverse body's. Een evo 7( fast and futious style) lancer evo X, clean en strak.


    Aangezien ik niet houd van off road rijden. Het is leuk. Maar dat rammen en beuken is niks voor mij. Athans voor zeer korte termijn.

    Op naar het heden.......

    De TT02. Veel informatie al over te vinden wat wel en niet werkt. En

    Overgegaan nu naar de TT02. Het moet een straatauto zijn.

    - mooie velgen
    - Body laag bij de grond (verlaagde auto effect creeren)
    - Geen spoiler gemonteerd, strak en clean gespoten body.

    - Beter, sneller en harder gaan als de TB01
     
  2. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
  3. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Het begin van de bouw van de TT02

    De werkplek: order, structuur en netheid. Werkt wel zo fijn

    20201014_111106.jpg

    Unboxing
    Ford Mustang GT4

    20201014_103413.jpg 20201014_104031.jpg 20201014_104019.jpg 20201014_104010.jpg
     
  4. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Het eerste begin is gemaakt.
    Meteen maar de alu aandrijfstang en joints gemonteerd en de Speed gear set. En alles ingevet met teflonvet. Tamiya vet heb ik ooit gebruikt, op een gegeven moment liepen de tandwielen droog en kapot. Sindsdien teflonvet gebruikt. Mijn ervaring is dat het differentiel een stuk soepeler en stiller loopt.

    De mustang wordt ook meteen met kogellagers voorzien. Minder slijtage en loopt alles veel soepeler en rustiger door.

    20201014_113631.jpg 20201014_140103.jpg 20201014_145256.jpg
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.443
    Locatie:
    Zwolle region
    Komt er een stock brushed motor in?
     
  6. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Komt een 15 turns motor in.
    Speed gear set 68 tands aan de aandrijfas
    En een 22 tands tandwiel aan de motor

    Dit moet voor voldoende een snelle accelleratie en een leuke topsnelheid.
     
  7. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.443
    Locatie:
    Zwolle region
    En waarom geen brushless motor? En dan met name met oog op duurzaamheid (aantal servicevrije draaiuren) en efficiency (lager stroomverbruik, dus langer kunnen rijden).
     
  8. Vinnny

    Vinnny

    Lid geworden:
    21 sep 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nederland
    Heb een accu van 5000 mah. Ga geen wedstrijden mee rijden. Bij al mijn auto's is pas een motor defect geraakt in al die jaren.

    Uit meerdere reviews is ook gebleken (indien het de waarheid is) dat een brushless motor in een TT02 niet heel fijn rijdt. Maar hier heb ik geen ervaring, echter wel een interessante vraag.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  9. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.886
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als je maar een brushless set neemt waar een sensor op zit, gaat ie echt wel goed rijden
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.519
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je maar een milde brushless gebruikt. De tandwielverhoudingen kunen geen super snelle motoren aan als ook NiMh accu's problemen hebben met de stromen van snellere brushless motoren.
    In de Tamiya cup wordt er oa met de Carson 16T dragster gereden, is een prima sensorloze set.
     
  11. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.443
    Locatie:
    Zwolle region
    Idd... met een brushless set kun je natuurlijk de topsnelheid enorm opkrikken, maar vaak heb je daar niet zo veel aan met een RC auto. Je kunt met brushless ook meer efficiency en meer torque realiseren. In mijn zelfbouw-auto's (en boten en vliegtuigen en zenders) gebruik ik nimmer NiMh. Ik zie NiMh zelfs een stap terug ten opzichte van NiCd. LiPo of LiFePo is daarentegen prima voor auto's (nooit diep ontladen).

    De sensor lijkt mij vooral handig bij lage snelheid. Ik zag dat Lehner-auto setups zonder sensor worden geleverd. Dat zal een reden hebben.
     

Deel Deze Pagina