Fortune.....

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door WimBlommaert, 23 sep 2016.

  1. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Zo, de bestelling is geplaatst, 't aftellen kan beginnen..... ;-)

    ik ben van plan om hier een degelijk bouwverslagje neer te pennen, jullie zien't wel verschijnen zodra de kist binnenkomt....

    W.
     
    Berto vindt dit leuk.
  2. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
  3. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    qua turbine ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb de Jetcat P-120SX die uit de F15 komt, of ik stop die in de Scorpion, en bouw dan de Booster 160 in de Fortune.....Bizar genoeg heb ik minder vertrouwen in de Jetcat, misschien door de problemen die ik gehad heb met een P100........
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Wim,

    er staat op de onderzijde van de Fortune in deze kleurstelling Kingtech, dus.....................................;)

    Grt,
    Berto.
     
  5. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    hahaha, tja, dan moeten ze wat anders opzetten he, of sponsor jij?? trade-in met de jetcat?? ;-)

    Wim
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb 1000x meer vertrouwen in jetcat dan in een booster ;) Is erg persoonlijk....
     
  7. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Leuk Wim! Ik ga t volgen!
    T lange wachten kan beginnen...
     
  8. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    hey Tandango,

    tja, inderdaad en zal voor een groot stuk ook wel met perceptie te maken hebben. Die P120 heeft elke keer al perfect gestart en gelopen, maar ik heb ook een P100 gehad die een flame-out gehad heeft, die me bijna m'n Scorpion gekost heeft, en die dan 2x heen en weer geweest heeft naar Jetcat om dan nog maar met moeite 8kg thrust te leveren....alle 3 m'n boosters zijn binnen geweest bij Turbo Didi, zijn alle 3 op 15kg thrust gezet, en-knock on wood-hebben altijd al perfect gewerkt.....veel fouten in turbines zijn terug te brengen op fouten in het brandstofsysteem, zo ook die flameout in de scorpion: horizontaal gemonteerde origineel jetcat filter, en de run ervoor leeg gedraaid. gevolg: lucht in de filter...........

    Wim
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik had een booster die vrolijk aan het smelten was zonder hoge egt melding.... slecht ontwerp in de temp sensor positie. Tja, zo hou je de gemeten egt wel lekker laag....

    Ik had ook zo'n 120SE en die heeft nog nooit 1 gek ding gehad en was de meeste betrouwbaarste en zuiverste motor die ik had. Zou ik gewoon blind op vertrouwen ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2016
  10. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    zo, 't loopt ondertussen allemaal wat anders dan voorzien......door de enorme vraag naar dit toestel in de VS, de verhuis van de fabriek naar een groter pand, en een gebrekkige communicatie met de fabriek zijn we 2 maand verder zonder een bevestiging vanuit de fabriek, en heb ik in overleg met Berto de bestelling geschrapt............ ik kijk uit naar alternatieven.........

    één alternatief was de "Thunderbirds" versie die op voorraad is bij Berto, maar ik ben bang voor de zichtbaarheid van die uitvoering. M'n vroegere F15 was ook voornamelijk wit, en dat komt de zichtbaarheid niet ten goede.. jammer wel, want ik heb'm gezien op Jetpower en is een héél mooie uitvoering, ook met de transparante cockpitkap....

    To be continued.........
     
  11. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    229
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Dag Wim, veel succes met de bouw, alhoewel ik lees dat het niet zo vlot gaat. Ik ga het hier volgen uiteraard... Persoonlijk (hout vasthouden) zéér tevreden van mn P140 RXI in de F15. Nu 138 vluchten zonder problemen. Je kan altijd een 'trek je plan' Hunter Hawker kopen zoals ik :) Vorig jaar hebben we je niet veel gezien... maar we gaan er volgend jaar een lap opgeven hé... Peter Dewulf zijn P100 is ook al een stuk of 5 keer uitgevallen. Misschien zijn die RXI reeksen wat betrouwbaarder? Nu gaat er een P90RXI in mijn hawker.
     
  12. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    ...
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2016
  13. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    't kan verkeren, zei Bredero.......

    Bij T-one zitten ze ondertussen blijkbaar met een ernstig luxeprobleem... ik denk dat niemand had kunnen voorzien dat een beginnend bedrijfje met een eerste toestel ineens zo'n succesnummer zou neerzetten. op dit moment nemen ze zelfs geen orders meer aan, en gaan ze verhuizen naar een groter pand. Dit wil dus wel zeggen dat ze pas binnen een paar maand opnieuw gaan uitleveren....en ik wil wel graag vliegen met een nieuw toestel volgend seizoen.....


    op zoek naar alternatieven dus.... uitgekeken naar de nieuwe Warrior.... beetje vergelijkbaar toestel, ongeveer even groot, ook mooi, met neusje, glazen cockpit, ..... maar, minder mooi gebouwd (alvast toch die ene die ik op JP zag), live hinging op de meeste roeren, .... maar vooral, op het prototype na nog geen toestellen geleverd en vliegend, nog niet leverbaar ook, en zelfs nog geen definitieve prijs beschikbaar.... en ik speel niet graag voor beta-tester.... dus maar verder gezocht.......en low and behold!! Een verdeler gevonden die een Fortune op voorraad had, in een kleurenschema die voor mij door de beugel kon!

    Dus, centen overgemaakt, en kijk eens wat 3 dagen later geleverd wordt??


    DSC_1061 (Medium).JPG

    DSC_1063 (Medium).JPG
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2016
  14. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    zo, alles maar eens netjes uitgepakt................

    DSC_1067 (Medium).JPG

    Romp in 2 delen.......

    DSC_1068 (Medium).JPG
    Achterste rompstuk en linker vleugel.....
    DSC_1070 (Medium).JPG

    Rechter vleugel, neusframe en "radome".. ;-)

    DSC_1090 (Medium).JPG

    Canopy en turbineluik..........

    DSC_1095 (Medium).JPG

    Kielvlak...........

    DSC_1092 (Medium).JPG

    En hoogteroer.........
     
  15. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    meegeleverd landingsstel.....

    DSC_1081 (Medium).JPG
    Heel netjes en stevig.........

    DSC_1082 (Medium).JPG

    De standaard tank....... deze wordt niet geplaatst, maar wel de grotere tank met geïntegreerde smoke-tank. deze wordt nageleverd.(meerprijs).

    DSC_1083 (Medium).JPG

    De meegeleverde hardware, al netjes gesorteerd... ('k hou't graag netjes tijdens 't bouwen... ;-) )
     
  16. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Zo, wat details....

    DSC_1079 (Medium).JPG

    Overzicht van de motorruimte........

    DSC_1080 (Medium).JPG

    en een detail, maar wel belangrijk.... doorheen dit toestel wordt écht doordacht met verschillende soorten hout gewerkt........ lite-ply waar't mag, aircraft ply waar't nodig is, en carbon verstevigingen waar't gear gemonteerd wordt....

    DSC_1098 (Medium).JPG

    ook hier in de vleugel is alles doordacht verstevigd......

    DSC_1105 (Medium).JPG

    DSC_1088 (Medium).JPG

    verlijming van de spanten in de romp is voorbeeldig...... hier de alu opname van de stabs.....

    DSC_1089 (Medium).JPG
    en net zichtbaar, die van het kielvlak....

    DSC_1085 (Medium).JPG

    Carbon neusframe, en de bevestiging van de nosecone..........

    DSC_1104 (Medium).JPG

    Zelfs de servoluikjes zijn stevig en mooi voorgebouwd....

    DSC_1102 (Medium).JPG
    Roerhoorns reeds ingebouwd en scharnieten verlijmd............
     
    ik ben een vliegtuig.nl en Berto vinden dit leuk.
  17. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
  18. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    Vleugelbevestiging.........

    DSC_1087 (Medium).JPG

    met oog voor detail: om beschadigingen aan de romp te vermijden zijn alle openingen in de romp, waar je de klemmen voor vleugel, stab en kielvlak aanspant, voorzien van metalen tulles......
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    en zo ziet't eruit als 'ie in elkaar zit......:

    DSC_1071 (Medium).JPG

    DSC_1072 (Medium).JPG

    DSC_1073 (Medium).JPG DSC_1074 (Medium).JPG
     
  20. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, België
    't bouwen kan beginnen!!!!
     

Deel Deze Pagina