Forum geïnfecteerd met filestore lek

Vanavond kwamen we erachter dat ook het MBF is besmet filestore virus.

Is het schadelijk nee.. (volgens mij niet).. is het hinderlijk.. Ja dat wel.

Als men een schone browser opstart en dan naar google gaat en daar intikt :
modelbouwforum dan de eerste link kom je niet op het forum maar op filestore.

Er is dus iets in het forum geinjecteerd wat er voor zorgt dat je daarheen wordt geleid.
Wij hebben dit op het chauffeursforum ook gehad en donders daar hebben wat uurtjes in gezeten om het weer kwijt te raken.

Ik wens de techneuten van het MBF dan ook succes toe om dit er uit te halen.

Vanavond kwamen we erachter dat ook het MBF is besmet filestore virus.

Is het schadelijk nee.. (volgens mij niet).. is het hinderlijk.. Ja dat wel.

Als men een schone browser opstart en dan naar google gaat en daar intikt :
modelbouwforum dan de eerste link kom je niet op het forum maar op filestore.

Er is dus iets in het forum geinjecteerd wat er voor zorgt dat je daarheen wordt geleid.
Wij hebben dit op het chauffeursforum ook gehad en donders daar hebben wat uurtjes in gezeten om het weer kwijt te raken.

Ik wens de techneuten van het MBF dan ook succes toe om dit er uit te halen.

Ik heb dit geprobeerd en dan krijg ik de bekende keuze opties oa "modelbouwforum", als ik dat dan aanklik gaat Avast gillen dat er een trojan tegengehouden is.

Grtz,
Jan

Kan Google panne hebben? Ik ontdekte daarnet dat Google Earth absoluut niet wilde laden...

Uitgeprobeerd, en bij mij hetzelfde.
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik probeerde net via m'n opties het forumfilter te wijzigen, en dat lukt niet. Het vak van de forumfilter is helemaal leeg op "[Reset selectie]" na.

Groet,

Ad

Gek genoeg had ik op MBF niets geks gemerkt... en nu dus ook niet, des te beter.

het was een misbruik van een exploit in de SEO software...

nu in het nederlands:

een fout in de software voor de Zoek Machine Optimalisatie. Deze fout was al bekend, maar ik had de update nog niet uitgevoerd... een probleem wat zich in 99 van de 100 gevallen voordoet ;-)

Kwam ook omdat dat software is waar ik een licentie voor moet kopen, en die was verlopen, na investering van 149 dollar kon ik weer de nieuwste versie downloaden en is het probleem gefixt! Mede dank aan vrienden van het forum en sponsors ;-)

Robert
(nu weer verder met werk voor de baas)

Als je wilt likken doe je dat maar op smoelenboek, dan blijft het MBF scherm schoon.
Steeds maar dat zemen is vervelend.

Je praat voor je beurt. Liken stond ongeveer een kwartier aan op het forum. Topics delen ook. Is nu weer uitgezet.

Er is van alles achter de schermen aan het gebeuren blijkbaar, wat geduld doet soms wonderen.....

Zemen is vervelend maar dat is zeuren evenzeer....

Stevo

Back