forum indeling, waar past FPV het best?

• Topicstarter Topicstarter draaioor
  • Startdatum Startdatum
D

draaioor

Guest
ben ik de enige die niet snapt waarom fpv onder vliegtuigen staat ?
er word ook heli gevlogen met fpv, of auto's gereden..

Waarom niet een eigen branche ? met wiki (uitleg afkortingen, regelgeving etc.)

just my toughts..

Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag blij wezen dat er iets van fpv hier mag
Zijn vaak problemen tussen voor en tegenstanders

Dus je zal het er mee moeten doen

Rob

Je mag blij wezen dat er iets van fpv hier mag
Zijn vaak problemen tussen voor en tegenstanders

en omwille van meningsverschillen mag er dan niet over gesproken worden ?
wat voor nut heeft een forum dan? misschien dat mensen de betekenis van het woord forum eens moeten opzoeken..

zelfs illegale praktijken dienen bespreekbaar te zijn, al was het simpelweg om te vertellen wat wel/niet mag. alsnog hoort dat bespreekbaar te zijn lijkt me

ben ik de enige die niet snapt waarom fpv onder vliegtuigen staat ?
er word ook heli gevlogen met fpv, of auto's gereden..

Waarom niet een eigen branche ? met wiki (uitleg afkortingen, regelgeving etc.)

just my toughts..

Dat heeft met de geschiedenis van FPV op het MBF te maken. De eerste groep deed alleen aan FPV vliegen. Toen het een beetje begon te lopen is er een subforum aangemaakt en dus onder de vliegtuigen.
Maar je hebt gelijk de FPV is niet alleen voorbehouden aan vliegen. Zelf ben ik wel begonnen met het vliegen maar ben over gegaan op FPV rijden.

En wat betreft de discussies over wat wel en niet mag is inmiddels wat weg gezakt (gelukkig). Hetzelfde was daarvoor met "wildvliegen".

Maar ik ben het wel met me eens, dit zou best een meer algemener plekje kunnen krijgen zodat de rijders en vaarders er ook sneller op zullen kijken.

@moderators: is dit bespreekbaar?

die moet er wel zijn, maar we zijn achter de schermen bezig dat een beetje te verbeteren.. ;) Meende dat Stef stuntpiloot een heel stuk fpv deed...

Hehe oh was ik dat? dat wist ik niet. Ik vlieg wel FPV dat dan wel weer.

Ik denk dat het een verfrissende stap is wat het hele FPV gebeuren goed kan doen. FPV vliegen, rijden en varen is heel leuk dus het lijkt me een goed idee om een meer algemene plek hier voor te nemen.

Als we een beetje structuur er in gooien denk ik dat we alle "ellende" rondom FPV van de laatste tijd achter ons kunnen laten en op een frisse manier in deze leuke tak van de modelbouw stappen.

mag ik misschien meteen zo brutaal zijn om te vragen waarom "Multicopters" niet recht aangedaan word en als "subje" onder de heli's valt ?

het is een "nieuw" voertuig-soort lijkt mij.

Ze zijn razend pupulair, en de informatie voorziening hierom is nogal ........ matig ?
Die verdienen een eigen categorie, een mod die er verstand van heeft etc. etc..

mag ik misschien meteen zo brutaal zijn om te vragen waarom "Multicopters" niet recht aangedaan word en als "subje" onder de heli's valt ?

Ze zijn razend pupulair, en de informatie voorziening hierom is nogal ........ matig ?

eigenlijk heel simpel denk ik

multicopter vliegd als een heli
en dan vind ik dat je overal wel een subforum voor aan kan maken maar dan word zo'n forum ook weer een stuk onoverzichtelijk

op een gegeven moment moet je gewoon bepaalde dingen onder een groep zetten

daartegen denk ik ook wel dat fpv een totaal andere catogorie is dus een sub forum hiervoor is mischien wel gewenst

just my 2 cents

@stef, nog bedankt voor de snelle reactie op m'n PB. Helder wat je standpunt is.

@allen: Met de nieuwe titel is het wat duidelijker antwoord te geven.

Naar mijn mening zou "FPV" subforum onder het hoofdstukje "modelbouw algemeen" horen.
De reden is dat FPV niet alleen vliegen is maar ook rijden en varen. Ik kan het me voorstellen dat iemand die aan FPV rijden doet niet zo snel bij modelvliegen gaat kijken.

Nu is het wel zo dat je dan in dit subforum wel draadjes moet hebben over het rijden en varen. Ze zijn er wel maar nog niet zoveel, dus eigenlijk lijkt hier het kip en het ei verhaal van toepassing.
Wat ik er zelf aan kan en ga doen is zo meteen m'n oude draadje bijwerken. Want met mijn FPV rijden is het nu wat verder ontwikkeld.

Laatst bewerkt:

Als je ziet hoeveel subforums er in de vlieg-afdeling al zijn, wordt het er niet overzichtelijker op door nóg meer "hoofdforums" aan te maken.
Een multikopter vliegt d.m.v. wieken, net als een "gewone" heli. Heeft weinig met "recht doen aan" te maken, meer met overzichtelijkheid.
Je kan dan weer de vraag gaan stellen: is een Chinook een multikopter of niet? Krijg je daar weer misverstanden over.

Het feit dat de informatievoorziening nogal "matig" is, heeft te maken met: de users. Want die vullen het forum. Niet de mods.

de logica achter multirotor als heli volg ik nog, kan ik het mee eens zijn.
Je zou immers ook vrachtwagens weer kunnen onderscheiden van de auto's, en zweefvliegers van de motorvliegers..

over de informatievoorziening ben ik het dan weer niet helemaal eens..
Moderators bepalen wat wel/niet toegestaan is, en de indeling van bijv. faq's en wiki's.
Dit kan zeer toonbepalend zijn

Eh, Roel, praten over 'wieken' is voor een helivlieger zo mogelijk nog storender dan praten over bootjes voor jou is ;)

Wieken zitten aan een molen, een heli heeft bladen of een rotor.

FPV onder modelbouw algemeen lijkt mij geheel logisch eigenlijk. Als dat dan druk bezocht zou worden, kun je dat later altijd nog weer oplitsen in FPV vliegen, FPV rijden, enzovoort.

Eén van de redenen dat het FPV forum 'matig' zou zijn hier, is omdat één van de FPV kernfiguren hier vertrokken is naar een ander forum, en er met hem veel kennis is meegegaan.

Nou ik stel voor dat als de andere mod's het er ook mee eens zijn we het zootje verplaatsen en er even een duidelijke inrichting van maken onder modelbouw algemeen.

@ petrolhead, er zijn meerdere redenen waarom het hier matig ging, dat is vooral omdat heel veel mensen te gehecht waren aan het winnen van een discussie terwijl het niet altijd handig was. Als die mensen die tijd van discussieren hadden gestopt in how-to's en overige informatieve topics was het een geweldig board geworden.

Goed, nieuwe start met nieuwe kansen lijkt me een goed idee! Nu met de hele club ipv alleen met vliegers.

Back