foto album beveiligen tegen kopiëren

Hallo,

Zoals de titel al zegt; kan ik mijn foto-album beveiligen tegen kopiëren, zoals op b.v. marktplaats.nl??

Hans

Dat houd je niet tegen.
Daar zijn al zoveel firefox plugins voor te krijgen,
en een beetje nerd pulkt dat plaatje zo uit de broncode.

Wat robert wel kan doen, is hotlinken blokkeren,
dus alle plaatjes die hier gehost worden kunnen niet geladen worden onder een ander domein.

Hallo,

Zoals de titel al zegt; kan ik mijn foto-album beveiligen tegen kopiëren, zoals op b.v. marktplaats.nl??

Hans

Op je eigen harde schijf houden en vooral NIET uploaden?

Dit kun je namelijk nooit voorkomen... als paardemiddel kun je namelijk altijd nog een print screen maken of programma's als Screen Capture of Screen Grabber gebruiken. ALLES wat je de deur uit doet is nooit 100% beveiligd tegen kopieren!

Beste optie is idd een watermerk te plaatsen, maar dan wel door het onderwerp heen :mrgreen:. Anders zijn er weer programma's als Adobe Photoshop of Corel Paintshop e.d. die het watermerk weer makkelijk kunnen wegpoetsen :cool:

Wat robert wel kan doen, is hotlinken blokkeren,
dus alle plaatjes die hier gehost worden kunnen niet geladen worden onder een ander domein.
Tja, als je dat zelf dan ook niet meer kunt, maakt dat het gebruik van het album meteen een stuk minder aantrekkelijk....

Een andere vraag is... wat maken die plaatjes van bosreus nou zo uniek en interessant dat "ik" ze zou willen kopieren? Ik wordt nieuwsgierig :rolling:

Een andere vraag is... wat maken die plaatjes van bosreus nou zo uniek en interessant dat "ik" ze zou willen kopieren? Ik wordt nieuwsgierig :rolling:
Precies, dat was ook mijn gedachte. Alles wat ik ooit heb ge-upload mag van mij gekopieerd worden hoor. 't Is mijn hobby, niet mijn boterham.

Stelt niks voor even print screen, plakken in paint en het plaatje eruithalen.
Zoiets kun je helaas niet beveiligen, wat je evt wel kan doen is op het plaatje je naam zetten en dan uploaden.

Tim

de site welke ik voor de club heb gebouwt doet het op de volgende manier:

album_pic.php

Zoiets is er helaas vrij makkelijk af te halen.
tnp1010289.jpg

Zo is het moeilijker, maar wel minder mooi. De oplossing van Cheeta lijkt me het best en als je echt wil dat men er weinig mee kan aanvangen, dan moet je tekst door de afbeelding laten lopen. Of er een logo door laten lopen.
tnp1010289copy.jpg

Dat houd je niet tegen.
Daar zijn al zoveel firefox plugins voor te krijgen,
en een beetje nerd pulkt dat plaatje zo uit de broncode.

Kan ik foto's van marktplaats downloaden? Als ik hierop klik met de muis, komt er meteen dat dit niet mogelijk is omdat er auteursrechten op zitten. Ik zie geen " eigenschappen " .

Hans

Dat is een truck die alleen noob's tegen houdt. Als je een afbeelding kan zien kan je hem ook opslaan. Je kan het alleen moeilijker maken maar nooit onmogelijk. Watermerk is de enige optie om te zorgen dat niet iemand anders kan zeggen dat het van hem is.

Kan ik foto's van marktplaats downloaden? Als ik hierop klik met de muis, komt er meteen dat dit niet mogelijk is omdat er auteursrechten op zitten. Ik zie geen " eigenschappen " .

Hans

Rechtermuis vast blijven houden, dialoogje met je spatiebar sluiten, dan muis los laten.
Zo omzeilde ik vroeger die domme popups. ;) Werkt voor geen meter als je weet hoe et moet.

Back