Foto gezocht

Hallo,

Bij rcheliparts kwam ik onderstaande kap tegen. Persoonlijk vind ik hem erg fraai, misschien is het over een tijdje iets voor mijn Raptor50.
Maar ik ben toch benieuwd hoe het geheel er dan uit zou zien.
Heeft iemand misschien een foto van een Raptor50 voorzien van deze kap?
(Misschien wel je eigen ;-) )

3D FRP Canopy R30/50 Geel PV6050-Y

Alvast bedankt!

gr,
Roy

Dag Rene,

Er zitten erg fraaie exemplaren bij. Heb je er zelf ervaring mee?
Ik wacht nog even de eerst genoemde canopy af, maar bedankt voor je reactie!

Gr,

Roy

Twee weken terug aan het spuiten geweest. Eerste keer maar ik vind het niet gek gelukt (helaas 1 druiper, maar een sticker overheen, geen zin in opnieuw doen). De kap past heel nauw en is van goede kwaliteit. Niet heel sterk echter, zoals alle glasvezel/epoxy kappen.

_MG_1706.jpg

_MG_1707.jpg

_MG_1708.jpg

dag Reinier,
ziet er goed uit hoor!
De kap in het wit kopen en zelf spuiten is natuurlijk een optie die ik ook nog kan overwegen, maar de genoemde kap spreekt me wel aan, hij zou er veel op gaan lijken;-)

Ging het spuiten verder goed? heb je de kap nog voorbehandeld? licht schuren en gronden bijvoorbeeld of is schoonmaken/ontvetten voldoende?

gr,
Roy

Dank :) De kap was glad als een spiegel en het raam zat er al door TT opgeverfd. Ik heb alles ontvet (2x), geschuurd (korrel 600, ook het raam mee geschuurd), ontvet, afgeplakt en gespoten. Daarna ontvetten, stickers geplakt, nogmaals ontvetten en met blanke lak gespoten.

Reinier,

Ik dacht overigens dat de kap een losse ruit had, net als de oorspronkelijke kap, maar ik begrijp hier dus uit dat het niet zo is?
Zit er wel een contourlijn in de kap?
En een grondverf is dus niet nodig?

Gr,

Roy

Nee, de kap is glasvezel en in de fabriek geschuurd en gelakt. Het raam is geschilderd. En grondverf heb ik niet nodig gehad inderdaad.
Bij het plaatje wat jij in je topicstart laat zien staat ook Carbon-Faux Windshield Decal, wat impliceert dat het een sticker/geverfd iets is.

Kijk ook eens bij arizonaheli.com
Ik heb hier laatst een R50 kap besteld en ben zeer verheugd over het resultaat.

Bij het plaatje wat jij in je topicstart laat zien staat ook Carbon-Faux Windshield Decal, wat impliceert dat het een sticker/geverfd iets is.

Daar heb je inderdaad gelijk in, heb ik over het hoofd gezien. Op zich jammer.
Hoe heb je het raam overigens afgeplakt? Op gekromde vlakken als deze is dat altijd lastig...

@mdesmidt; zonder twijfel mooie canopy's, misschien iets voor later, maar ik laat het nu om de prijs even gaan... (ik weet het, een echte hollandse opmerking :-) )
Toch bedankt!

Roy

Gelet op de dollar koers en de verzending (bij mij als gift) scheelt dit bijna niets. Tel maar eens op wat je kwijt bent aan canopy, afplak spullen, verf, stickers en 2K blanke lak. (als je de apparatuur al hebt of van iemand kunt gebruiken) Ook ik wilde het eerst zelf doen maar heb het om bovenstaande reden maar aan de professionals over gelaten.
Zelf iets ontwerpen is natuurlijk ook gaaf, ben benieuwd naar het resultaat.

Bijna vergeten, de bewuste kap op rcheliparts staat al maanden op rood, is die wel leverbaar?

Laatst bewerkt:
Daar heb je inderdaad gelijk in, heb ik over het hoofd gezien. Op zich jammer.
Hoe heb je het raam overigens afgeplakt? Op gekromde vlakken als deze is dat altijd lastig...
Tamiya afplaktape en dan met een mesje voorzichtig lossnijden langs het raam.

Wanneer je alle materialen tbv het spuiten meetelt dan zal je inderdaad een eind in die richting komen, ik had het een beetje vergeleken met de eerst genoemde kap, vandaar mijn opmerking.

Wat betreft de voorraad status bij rcheliparts die staat inderdaad weer op rood (misschien heb ik iemand op het idee gebracht ;-) ). Toen ik deze topic starte stond hij op groen.
Ik heb een mailtje gestuurd over de levertijd.

gr,

Roy

Dag allemaal,

Uiteindelijk heb ik toch besloten om de genoemde kap te bestellen, en die heb ik inmiddels binnengekregen.
Eerlijk is eerlijk, dus hierbij een foto van mijn R50 met zijn nieuwe canopy :-)
Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, een hele verbetering met de originele kap.

Upload_R50_new_canopy_small.JPG

Goed weekend en groet,

Roy

Het zijn inderdaad goed zichtbare kleuren, dat zit in de lucht dus wel snor.
Ik zit nog te denken om de stabilizer in dezelfde kleur geel te spuiten, misschien dat dat nog een mooie aanvulling is.

De canopy is een flinterdunne sticker. Bijna niet voelbaar, maar de kap is volledig een geheel dus geen uitsparing voor een losse ruit.

Gr,

Roy

Back