N
nitrostar
Guest
Hallo,
ben dit weekend begonnen met de bouw van de hydro-plane! Maar bij mij gaat hij alleen niet in de lucht gaan dus daarom hydro boat...
Wat zij dan de beste onderdelen (motor, regelaar en propellor) + prijs die ik kan kopen/ nodig heb om een snel bootje te hebben op het water en het gras???
Heb wel maar een 2-kanaals stuurwielzender en ontvanger 27Mhz, lukt het om hiermee de boot aan te suren?
Heb ik een lippo nodig of mag dit ook met een gewoon accu-pack?
Natuurlijk ook zo licht mogeljk denk ik maar mag natuurlijk ook niet bij de minste lift in de lucht gaan hé!
En dan kwa bouw: 1 richtingsroer in het midden met een waterroer dat doorloopt tot in het water, 2 richtingsroeren op zijkant of de 3 richtingsroeren???
thx
Aanpassing 05/11/05
Hierbij al een foto van mijn hydro-boat zonder electronica!
Voor mijn eerste ervaring met depron en de eerste maal dat ik zelf iets spuit vind ik dat het reuze meegevallen is... Alles hangt natuurlijk af van het juiste materiaal hé, in het begin was ik aan het snijden met een gewoon breekmes maar ben me vlug een setje 'scalpels' gaan kopen hoor!
Nu had ik nog een kleine raadgevingen gekregen omtrent de afwerking:
1) Ran tussen geel en oranje: Zwart (zoals proefstukje)? Rood? Geen?
2) Kleur vleugel en cockpit: Geel of oranje?
Momenteel weegt hij 100gr, wel wat aan de zware kant maar komt omdat ik drijvers afgedicht heb met acrylaat kit! Gaat namelijk toch alleen op het water.
Veder zijn hier dan ook nog de gegevens te vinden van de electronica die er op komt (met dank aan Pjotrrr)
* motor: EMM-150PW Outrunner 1450KV (50gr) 14.50EUR
* 17 Amps brushless speed controller (18gr) 24.50EUR
* APC Slow fly Prop 8x3.8 7.85EUR + Propsaver 3mm 3.75EUR (+/-20gr)
* Lipo 11.1V 1000MAH (15C) (88gr) 27.50EUR
* Lipo charger Graupner 18.5EUR
* Mini servo (6gr) 5.50EUR
Al bij al zal ik dus op een gewicht komen van tussen de 280 en 300gr!
Maar hoe lang kan ik dan varen met een opgeladen batterij?
ben dit weekend begonnen met de bouw van de hydro-plane! Maar bij mij gaat hij alleen niet in de lucht gaan dus daarom hydro boat...
Wat zij dan de beste onderdelen (motor, regelaar en propellor) + prijs die ik kan kopen/ nodig heb om een snel bootje te hebben op het water en het gras???
Heb wel maar een 2-kanaals stuurwielzender en ontvanger 27Mhz, lukt het om hiermee de boot aan te suren?
Heb ik een lippo nodig of mag dit ook met een gewoon accu-pack?
Natuurlijk ook zo licht mogeljk denk ik maar mag natuurlijk ook niet bij de minste lift in de lucht gaan hé!
En dan kwa bouw: 1 richtingsroer in het midden met een waterroer dat doorloopt tot in het water, 2 richtingsroeren op zijkant of de 3 richtingsroeren???
thx
Aanpassing 05/11/05
Hierbij al een foto van mijn hydro-boat zonder electronica!
Voor mijn eerste ervaring met depron en de eerste maal dat ik zelf iets spuit vind ik dat het reuze meegevallen is... Alles hangt natuurlijk af van het juiste materiaal hé, in het begin was ik aan het snijden met een gewoon breekmes maar ben me vlug een setje 'scalpels' gaan kopen hoor!
Nu had ik nog een kleine raadgevingen gekregen omtrent de afwerking:
1) Ran tussen geel en oranje: Zwart (zoals proefstukje)? Rood? Geen?
2) Kleur vleugel en cockpit: Geel of oranje?
Momenteel weegt hij 100gr, wel wat aan de zware kant maar komt omdat ik drijvers afgedicht heb met acrylaat kit! Gaat namelijk toch alleen op het water.
Veder zijn hier dan ook nog de gegevens te vinden van de electronica die er op komt (met dank aan Pjotrrr)
* motor: EMM-150PW Outrunner 1450KV (50gr) 14.50EUR
* 17 Amps brushless speed controller (18gr) 24.50EUR
* APC Slow fly Prop 8x3.8 7.85EUR + Propsaver 3mm 3.75EUR (+/-20gr)
* Lipo 11.1V 1000MAH (15C) (88gr) 27.50EUR
* Lipo charger Graupner 18.5EUR
* Mini servo (6gr) 5.50EUR
Al bij al zal ik dus op een gewicht komen van tussen de 280 en 300gr!
Maar hoe lang kan ik dan varen met een opgeladen batterij?