Foto van een Duitse mini-sub (Neger) gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel van Essen

Forum veteraan
Poingggg.... Roel hier.
Ik zoek op korte termijn een goede foto van een Duitse mini-sub:
De Neger.
Op Internet staan wel een paar plaatjes, maar die zijn te klein.

Reden: ik ben bezig voor het blad "De Onderofficier" een 4-delige serie artikelen te schrijven over de Duitse fortificatiën rondom Hoek van Holland. Eind van de 2e wereldoorlog werden vanuit HvH ook aanvallen met Bibers en Negers gelanceerd. Van de Biber heb ik zelf goede foto's (er ligt er eentje in het Fort aan den Hoek van Holland) maar van Negers geen spoor.

Wellicht heeft iemand van jullie een boek waar een mooie foto van een Neger in staat die hij voor me wil inscannen?
Zo ja, graag, mét bronvermelding. En ik wil niemand opjagen, maar als het vóór vrijdag kan...

Bij voorbaat dank!

Heb je misschien iets aan deze link?
uboat.net - The Galleries

met name foto 8,9, 11 en 12. Overigens zowiezo een leuke site om rond te kijken, kijk maar eens bij u-boat->types->midget. Daar staat een klein stukje info over deze mini sub en haar soortgenoten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

grtz.

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
@Klamath:
Bedankt! Precies de foto's die ik zocht...
Ik wíst dat ik 'm ergens gezien had (ben abbonee op de Modellwerft) maar wist niet meer waar. Het blad lag keurig op de stapel naast m'n bureau.

@Danny: die foto's had ik al gezien, maar zijn te klein om in druk te publiceren. Maar evengoed bedankt voor het meedenken!

Poingggggg....

Hallo Roel,

ich habe eine große Sammlung von Bildern und einen sehr guten Modellplan (selber gezeichnet noch nicht ganz fertig. Sag mir bitte was genau Du suchst. Hier meine Emailadresse: gantu@gmx.de. Wir reden vom Neger nicht vom Marder?

Gruss Gantu

@gantu:
Danke vielmals, aber ich habe schon was ich suchte:

1247eab7e67cd67.jpg

:D

Laatst bewerkt door een moderator:
He Roel, wanneer kan ik deze editie van de OO op de mat verwachten?

@ Pjoeter: het eerste deel komt in het meinummer van De Onderofficier te staan. Die komt op 020508 uit. De volgende delen in de volgende nummers van de OO. Dus nog even geduld...

Er gebeuren tegenwoordig wel ergere dingen.
Een "Haags Hopje, Limburgse vla, Bossche bollen" en ga zo maar door.
Dat zou ook niet meer mogen.

We moeten ons zorgen maken over andere dingen die momenteel op internet te zien zijn op politiek gebied en over de hele wereld zorgen baart.
En niet over een naam van een duikboot.

Hein

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back