Hier even een foto van het nieuwe schaalmodel van Thunder tiger. Kan alleen niet zien of het voor een 50 of 90er model is.
UH-1Y Marvel-Craft bouwt deze romp kennelijk voor TT. Zelf komen ze met een soortgelijke rompen voor de Hirobo Sceadu. Op hun site staat info. RC-HELI-SHOP gaat de rompen leveren als leverancier voor de Benelux. Hier staat een item over de nieuwe romp: http://www.scalerchelis.com/phpBB2/viewtopic.php?f=20&t=9908&sid= Ik heb inmiddels de Koala op het schap liggen en ook de andere rompen gezien. Heel mooi afgewerkt, compleet met alle schaaldelen en een goede kwaliteit spuitwerk en afwerking. De prijs-kwaliteitverhouding is super, waar koop je voor zo'n bedrag nog een gespoten romp voor een 50-er of 90-er.
Levering rompen Hier nog wat aanvullende informatie over de rompen, ontvangen van marvel-Craft na vragen over hun nieuwe rompen; De UH-1Y is medio april beschikbaar voor de Raptor 50 en worden exclusief geleverd door Thunder Tiger. De UH-1N is rond diezelfde tijd beschikbaar voor de Hirobo Sceadu en wordt geleverd via de importeurs, in ons geval RC-HELI-SHOP. Beide rompen zijn niet uitwisselbaar. De UH-1N wordt geleverd in civiele- en SAR-uitvoeringen als 412-type. Ook is een onbespoten romp te bestellen die dan weer als UH-1N aan te kleden is. Bij de rompen worden adapters geleverd voor de aandrijving van de staartrotor. Ook komen ze nog met een romp in de 90-er klasse (een Longranger oid). De ombouw van 3D-kist naar schaalmodel moet in een paar avondjes kunnen lukken.
Deze heli is in het jongste nummer van Model Helicopter World uitgebreid beschreven......... Model Helicopter World | Magazine - Contents... March 09 Steven.
Ik ben aan het nadenken als dit misschien wel mijn volgende project kan worden. Ik wou eerst een schaal model voor een raptor 90 bouwen. Maar aan gezien deze mooie semi-schaal heli uit is gekomen ben ik aan het denken voor een tweede raptor 50 aan te schaffen met deze romp. (kostprijs veel minder dan een R90) Maar mijn vraag is de cockpit die je ziet op één van de foto's is die er bij geleverd want dan bespaar dat al een deel werk voor ene te ontwerpen
Mooi project om nog eens een Sceadu in te stoppen die ik nog heb staan. die 412 is denk ik wel mooi in Nederlandse SAR kleuren.
Manual al op de site van Thunder Tiger Op de site van TT is het manual van de raptor-versie al te downloaden. Het wordt steeds mooier. En inderdaad, een raptor in SAR-kleuren.......................
Foto Bell 412 voor Hirobo Sceadu Op een Amerikaanse site vond ik de eerste foto van de door Marvel-Craft aangeboden Bell 412. Er worden prijzen genoemd van €429 voor de onbespoten romp, inclusief alle hardware. Kennelijk zijn de rompem onderweg vanuit Azie naar Europa. Marvel-Craft zelf zegt nog te wachten op licentieovereenkomsten met de Bell fabrieken.