foto verslag Teamrace Karken 1 en 2 april 2006

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door woldlake, 3 apr 2006.

  1. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Die had je er toch gelijk afgehaald 8O hoop ik
     
  2. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Mazzel dat ik mijn handen over elkaar had anders was het die man geweest met die dikke pens (en dat had ook geklopt). En sta je in Leleystad met je handen over elkaar?? Hier in Huissen staan we met de armen over elkaar.



    Een beetje te veel lof op een aantal zaken.
    Wat de motoren betreft. De TYR is een bijna logisch antwoord op de slecht startende en lopende PAW en MVVS motoren. Mijn doel was een beter startende motor dan de bovengenoemde. En hij moest lang plezier geven aan de gebruiker (mits die hem niet voedert met slecht gespoelde tanks).

    Dat hij sneller is dan bovengenoemde 2 is niet de opzet geweest.

    Ik heb eerst een prototyp gemaakt in een oplage van 10. Met de ervaring van deze 10 heb ik een serie LATEN MAKEN van 100. Om er voor te zorgen dat de spreiding in prestatie van de motoren niet te veel verschilt heb ik een aantal zaken onder mijn eigen hoede genomen. Ik heb het ontwerp gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld geen cilinders gemaakt maar wel de timing en vorm van de spoelspoorten bepaald en de conisiteit van de cilinder, materiaalkeuze e.d.
    En zo gaat het maar door. Zeer belangrijke zaken zijn kogellagerpassingen/speling, de paralelliteit van de gaten in de drijfstang en nog een aantal andere zaken.
    Ik zou dit niet graag door anderen laten maken.

    Past redelijk bij dit zooitje ongeregeld toch.....
     
  3. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik dacht meer aan de piloot... :D :D.


    Klopt slijmjurk, maar de prijs blijft gelijk....... 4 keer mijn leeftijd min 1 euro en dat blijft zo in de komende jaren ......... :evil:

    Dank je wel
     
  4. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Gebak :p
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Nee, In Bitterfeld een paar gratis drankjes.
    En, nu gaan wij winnen. Ik ga morgen als een speer een nieuw model maken. Hij is af in Bitterfeld zweer ik je.

    Het nederlands record is 4.17. Toen bestond de 7 Inch regel nog niet. In Bitterfeld gaan we desnoods met 7" vliegen als we de wedstrijd niet kunnen winnen maar wel het nederlands record kunnen verbeteren. Je moet toch wat als slecht slapende motorenontwikkelaar.... :D :D

    Voor mij hebben jullie het nederlands record met 3.57 maar er zijn natuurlijk altijd nog de regels. Mijn aanval gaat op de 3.57 en anders ben ik niet tevreden :evil:
     
  6. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    waar! waar! gebak
    van harte dat en we zien je wel in bitterfeld
    Nieuwe ronde nieuwe kansen :p
     
  7. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Goh, laat mijn aanval nou onder de 3.50 liggen :p
    Zowel bij de start en de twee pitstops starte hij pas bij de 4de of 5de slag... Dat zijn zeker 15 seconden die nog te winnen zijn.
    Wie weet gooien we de 6" variant er wel helemaal uit... 7" start ook nog makkelijker :D
     
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Die duitsers hadden maar 1 pitsstop (daarom zag jij niet dat Katja die 2e werd bukte (misschien wil je dat ook niet zien.... :oops: Ik zou ook starten als ik maar weg was)

    1 Pitstop scheelt je gewoon 15 seconden maar meer ronden uit je motor peuteren maakt hem weer kritischer.
    En nu wil ik lekker mijn 50ste verjaardag vieren. De computer gaat uit en moregen weer aan.

    TYR OLE
     

Deel Deze Pagina