Fotocamera + video out

Ik zoek voor mijn nieuwe quadframe.com gimbal een compact camera welke ook live view aan de zender kan doorsturen.
Afdrukken kan eventueel middels een servo.
Dus geen zware DSLR of NEX 5 maar een licht gewicht fotocamera. Iemand tips? (GoPro zit al op mijn F550, wil iets betere foto's kunnen maken).
Ik heb eventueel HDMI => analoog converters gezien.

Inmiddels werkt het. Ik was in de veronderstelling dat een foto camera uitgang digitaal was, en niet verwerkt kon worden door de zender/ontvanger & analoge monitor.
Dat was niet correct.

Ik heb inmiddels getest met een Canon EOS, Canon IXUS, Canon Powershot en Samsung Galaxy camera (meer camera's hadden de kids niet liggen). Alles werkt. Gewoon FPV beeld, alleen tijdens afdrukken even niet.

Voor de trigger zijn diverse leuke oplossingen beschikbaar, stratosnapper, direct via ontvanger met zelf gemaakte kabel etc.

Bijgaand een foto van de quadframe.com gimbal met AlexMos print en Samsung Galaxy camera.
http://www.modelbouwforum.nl/forums...gimbal-picture184912-2014-03-23-12-50-04.html

Ik heb inmiddels alles werkend:
- Beeld van een compact camera gaat de zender in voor FPV
- Met CHDK heb ik een Canon camera gehacked en van nieuwe firmware voorzien. Erg grappig, je kunt nu ook in RAW opnemen, temp. aflezen, andere resolutie instellen, burst mode instellen etc.
Er komen ca. 30 functies bij.
- Via de mini USB aansluiting kun je nu ook de camera foto's laten maken middels het indrukken van een switch op de zender.
Hiervoor gebruik ik een trigger van HK, die zet 3,3V op 2 aansluitingen.
- Ik heb gelezen dat zoomen/video ook zelfs kan. Maar ik vind dit voorlopig even genoeg.

Wanneer je Googled op CHDK zie je dat dit voor vrijwel ieder camera kan.
Vanaf een compact camera t/m DSLR camera's.
De kosten zijn ongeveer 10 euro aan onderdelen.

Back