Fotoprogramma

Discussie in 'Helpdesk' gestart door ejb61, 7 apr 2009.

  1. ejb61

    ejb61

    Lid geworden:
    13 jan 2009
    Berichten:
    713
    Locatie:
    Maassluis
    Hallo,kan iemand mij vertellen wat een handig programma is om foto's op te laden,en dan in het forum toe te voegen.Ik doe het nu via het fotoalbum maar dat raakt ook eens vol.


    Groeten E.J.
     
  2. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik heb aardige ervaring met de foto emmer en met imageshack.
    Nadeel van Imageshack is dat wanneer je de foute link gebruikt, je zo'n klikbaar klein plaatje krijgt die reclame met zich mee zeult. Ook willen de links van Imageshack wel eens veranderen in van die kleine rode kruisjes.
    De foto emmer geeft direct de link die je zo kunt plaatsen wanneer je boven de juiste plaats gaat hangen.
    Op dit moment maak ik het meeste gebruik van de foto emmer.

    Wim
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Vaak heb je bij je internetprovider direct een X aantal mb schijfruimte beschikbaar, daar kun je ook je foto`s kwijt en dan ben je er ook zeker van dat ze behouden blijven totdat jij je abbo opzegt.
     
  4. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Ernst, bij "Mijn album.nl" heb je een gratis account van 500MB
    als je bereid ben om €24,00 per jaar te betalen dan heb je 10000MB ruimte.
    dat is €2,00 per maand en heel veels foto's

    groeten, Brandaris
     
  5. ejb61

    ejb61

    Lid geworden:
    13 jan 2009
    Berichten:
    713
    Locatie:
    Maassluis
    Goede morgen,mooi hier kan ik wat mee.We gaan het eens proberen vandaag.Ik bekijk gewoon alles eens.Ik geloof dat ik ook bij Canon gratis kan,programma zat bij de software van het toestel kwam ik net achter.Misschien da tdit bij andere mensen ook het geval is.Misschien een handige tip.Bedankt voor de reakties!!


    Groeten E.J.
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Om foto's te uploaden heb je een aantal dingen nodig:
    1- een plek op het internet waar je ze kunt opslaan (imageshack, photobucket, fotoalbum van het modelbouwforum, ruimte die je van je eigen provider krijgt/koopt etc.)
    2- In sommige gevallen een programma om de foto's van jouw computer over te zetten naar het internet.
    3- Eventueel nog een programma om de foto's te bewerken (vergroten/verkleinen, lichter/donkerder maken, etc.)

    Wat bij jouw camera zit, zal waarschijnlijk een programma uit de derde categorie zijn. Voor je eigen opslagruimte moet je even contact opnemen met je internetprovider (goede kans dat er al standaard iets bij je abbonement zit)
    Bij sites als Imageshack en photobucket moet je je inschrijven, daarna kan je beginnen met foto's uploaden.
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Voor 10 euro wordt je 'vriend van het forum' en heb je weer extra foto-opslag.

    Het andeel van alle externe foto-hosting-sites, is dat er geen garantie is dat de foto's er volgend jaar nog staan. Ze schermen wel met 'levenslang' etc, maar dat is uiteraard kul. Als zo'n bedrijf over de kop gaat (wat ook nog wel eens gebeurd), dan zijn die foto's gewoon weg.

    Imageshack verwijdert weinig bekeken afbeeldingen automatisch na verloop van tijd, photobucket (emmer) ook.
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  9. hezik

    hezik Guest

    Nou goed, 17.50.. inflatie, kredietkrisis, enz.. :)
     
  10. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Bij Photobucket nog nooit wat van gemerkt (volgens de regelementen van Photobucket mogen ze een account dat 90 dagen niet gebruikt is verwijderen) ... je krijgt wel 1GB "gratis", en als je al je foto's optimaliseert voor "het internet" (b.v. met Riot RIOT - Radical Image Optimization Tool) dan wordt de gemiddelde 640x480 afbeelding 25 KB groot (zonder zichtbaar kwaliteitsverlies), dan kun je in 1GB dus (1.000.000.000 : 25.000 =) 40.000 foto's kwijt ... een 1024x768 afbeelding kan je veilig comprimeren tot 100 KB en dan kan je nog steeds 10.000 foto's "gratizzz" kwijt ...
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Alweer een moderatorbarbeque gepland? ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  12. ejb61

    ejb61

    Lid geworden:
    13 jan 2009
    Berichten:
    713
    Locatie:
    Maassluis
    Ik heb mij zelf hierbij aangemeld als vriend

    Groeten E.J.
     
  13. NoNo123

    NoNo123

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009

Deel Deze Pagina