foto's besturing tamiya gevraagd

Hallo allemaal,

Kunnen jullie me aub helpen aan foto's / uitleg van tamiya trucks met meerdere gestuurde assen ? En dan vooral hoe je met 1 servo , 2 of 3 assen kan laten sturen.

Alvast bedankt!

Groet,
Marcel

Hallo Marcel, de 2e stuuras nabouwen als de eerste en op deze as (het draaipunt) naar de 3e as toe die een tegenover-gestelde draaiing heeft een zogenaamd exentriek plaatsen. Volgens mij is dat de oplossing, zo heb ik het in ieder geval ook mijn in hoofd om deze techniek te gaan gebruiken bij mijn model. het voordeel van zogenaamde exentrieken is dat je de hoeken van het draaien kunt aanpassen.Wat mij bij het lezen en bekijken van de bouwverslagen opvalt, is dat de 2e stuurbare as in de zelfde hoek staat als de 1e. Maar bij het 1op1 werk zie je dat de 2e stuuras een kleinere hoek maakt. Kan misschien ook komen dat het hier op het topic niet goed te zien is op de foto's. Misschien dat de meer ervaren bouwers hierover mee gaan schrijven. Is voor iedereen dan leerzaam. Marcel veel bouwplezier en groetjes Peter.

hallo Marcel, die link wat Cheeta doorgaf aan jou kunnen we nu beide gebruiken. Bij stap 5 noemt Cheeta dat onderdeeltje een stuurarm. Wij noemen dit zelfde onderdeeltje een exentriek. Ga bij mij naar het foto-album daar heb ik toevallig vanmiddag om te proberen foto's vanuit m'n telefoon te zetten op het album. Daar zie je een stirling motor en als je goed kijkt zie je voor het vliegwiel dit exentriek zitten. dit zorgt ervoor dat de zuiger in de werkcilinder zijn slag kan maken. Deze is bij stirlings kleiner als de slag van de verdringer. Groetjes peter.

Dan moeten we bij deze Wil bedanken. Je heb gelijk ere wie ere toekomt. Groetjes Peter. ps. Zijn voor mij heel veeeeeeel nieuwe namen, sorry hoor, misschien dat d leeftijd een rolletje hier in heeft.

Hallo Marcel, inderdaad een mooie link waar weer veel info uit is te halen. Door het lezen van al deze topics zou je nog niet meeraan bouwen toekomen. Dank voor deze info en veel bouwplezier gewenst. Groetjes Peter.

er staan foto's op het forum onder de naam:

Besturing Tamiya (veranderen,verbeteren)

meen pagina 16, ongeveer in het midden staat de topic.

grt ivar

Laatst bewerkt:
Back