Foto's bij RDM gebouwde schepen

Ad Bakker

In Memoriam
Bij mijn speurtocht naar gegevens over de ss Rotterdam V kwam ik in contact met een oud-RDM en TU-Delft collega, Johan Journée. Hij houdt een website bij met gegevens over de RDM. Hierin heeft hij ook een fotogalerij met foto's en aanvullende gegevens van alle 355 bij de RDM gebouwde schepen. Dat is tenminste zijn streven, maar hij mist er nog zo'n 80. Hieronder de lijst van de 30 nog ontbrekende schepen (de eerste kolom geeft de RDM bouwnummers):

1254140185_resized.jpg

De totale lijst met de 80 ontbrekende "varende objecten" vind je door hier te clicken.
Nu is het mij opgevallen dat er in dit forum een schat aan informatie aanwezig is. Als iemand een foto en eventueel verdere informatie heeft van één of meerdere van deze schepen dan zou ik het heel erg op prijs stellen als u die informatie aan hem ter beschikking wilt stellen. Dat kan via mij of direct naar Johan Journée via zijn website "shipmotions". In dat laatste geval zou ik het ook wel op prijs stellen hiervan op de hoogte gehouden te worden (hoeft niet echt, is pure nieuwsgierigheid).
Ik hoop dat het zo lukt om dit sympathieke initiatief, om een stukje Nederlandse scheepvaartgeschiedenis op een toegankelijke manier beschikbaar te maken, verder op weg te helpen.

Bij voorbaat dank.

Ad Bakker

Laatst bewerkt:
Back