Foto's F3A-B/C wedstrijd Oss, 26 april 2009.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Alexzzz, 26 apr 2009.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Foto's F3A-B/C wedstrijd Oss, 26 april 2009.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. hezik

    hezik Guest

    De aanblik 's ochtends:
    [​IMG]

    De briefing:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De groepsfoto:
    [​IMG]

    De prijsuitreiking, C, 3:
    [​IMG]

    C, 2:
    [​IMG]

    C, 1:
    [​IMG]

    B, 3:
    [​IMG]

    B, 2:
    [​IMG]

    B, 1:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De nieuwste mode voor de jeugd, Jas en vest in een...............

    Schijnbaar was Brammetje toch al moe en was het niet meer echt aantrekkelijk meer voor hem. Hij heeft zich goed geamuseerd en veel geleerd.

    Maar niet getreurd, Bram heeft ruim 400 foto's gemaakt met mijn camera en daarvan zal een selectie wel eens ergens gepubliceerd worden. Eens kijken of we samen een mooi verhaaltje kunnen maken voor de MBA....
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen Niek, die heb ik gemist......
    Je filmpje wordt nu bewerkt.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Prop sloeg volgas in zijn been:(
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    waaaaablief?????????
    hoe wat waar???????
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Intussen al via de telefoon contact gehad met Niek, maar er is niets ernstigs gebeurd. Prop is kapot geslagen op zijn schoen en verder geen verwondingen wat ook gecontroleerd is door de wedstrijdleiding.

    @ Alexzzz, dus graag in het vervolg de info compleet leveren en niet maar de helft.

    ps Alexzzz, waarom moest je uit mijn buurt blijven....Ik vreet je niet op hoor, ik lust geen mannen, wel vrouwen.........
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    !@$%!!! Touw aan zender.. (Zie rechtsonder in foto)
    En arco programma van zender kent geen veiligheidsschakelaar.

    Prop sloeg stuk op werkschoen. (7 eur in maar 5 a 6 vluchtjes!)
    Kan verder geen (extra) gat(en) in broek ontdekken..
    Maar de rest vd prop niet meer teruggevonden?!

    Ps: geen fotos van Peters duik in sloot?
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2009
  9. hezik

    hezik Guest

    Je hebt gewoon enorm geluk gehad Niek, gelukkig maar :)

    Heb gezien hoe iemand de prop van een Gemini (dat kleine dubbeldekkertie) in d'r arm kreeg, 14 hechtingen nodig.. jouw motor heeft nog fors wat meer vermogen.

    Electro is wat dat betreft rotspul, je ziet het ook aan je prop, beide kanten zijn afgebroken, dus na de 1e breuk heeft ie gewoon doorgedraaid.. electro denkt alleen maar 'hee, een ledemaat, dan moet ik maar wat harder duwen!'
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ben ook wel eens gebeten/gehakt door mijn gemini.

    Hmm.. Zou bijna verstandig zijn om te gaan brandstof vliegen...
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2009
  11. hezik

    hezik Guest

    Zat er een hacker op die Gemini? :p

    Gemini is blijkbaar een gemenerd. Nou ja, niet, het probleem van die toestelletjes is dat ze er nog zo leuk schattig klein uitzien, je zou er als een shockflyer mee omgaan, maar er staat al snel 300Watt aan vermogen op, qua stuwkracht gewoon gelijk aan een ~5 cc brandstofmotortje.

    Ik zal binnenkort eens een filmpje schieten van een clubgenoot met een Gemini, dan zie je hoe ongeschikt dat ding eigenlijk is voor F3A, het is echt een gooi en smijtgeval met een insane rollrate als je wilt. Wel een ERG leuk en verschrikkelijk duurzaam toestelletje, dat wel.
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  13. Roeland010

    Roeland010

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    1.039
    Locatie:
    Rotterdam
    Jammer dat ik het allemaal heb moeten missen! Ik was zaterdag aan het oefenen met Bas, stopt me motor er ineens mee. Ik kreeg hem nog net op het veld, precies genoeg om de kist over het hek heen te duwen, waarna deze in een stall recht neerplofte 1 meter achter het hek! hehe... Mazzel en skilzz! ;)

    Motor is goed naar de klote lijkt me, de kleppen bewegen niet meer. Als de motor nu draait klopt het hele compressie ritme ook voor geen meter meer... Zal de motor even bij hobby inn brengen, ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen. Ben ook benieuwd of Ik wel met Saito doorga, viertakt klinkt wel erg mooi, maar heb al aardig wat gezeik gehad de afgelopen tijd!

    Daarbij zit ik ook midden in een verhuizing anders was ik nog wel komen buurten op de wedstrijd, ziet er leuk uit op de foto's!
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Heej kerel! Ja, was een lekker dagje gisteren. Inderdaad jammer van je Saito, maar ik had je al gewaarschuwd voor 4-takt:)

    Maar goed, eerstvolgende wedstrijd is son en breugel op 7 juni, dus je hebt nog even:)
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Gewaarschuwd voor viertakt?!

    Dat je zegt: geen metnaholmotor; soit. Een methanolmotor gaat je onherroepelijk trainingsdagen kosten en mogelijk zelfs wedstrijddagen (QED).

    Maar of je nu een twee-of viertakt pakt, dat maakt echt geen moer uit. Mensen waarschuwen voor viertakt, slaat nergens op. Een Saito viertakt is misschien nog wel betrouwbaarder dan een OS 2 takt..

    Kijk naar de laatste wedstrijd. Voor zover ik weet 3 mensen met motorproblemen:
    Br@m die het weekend voor de wedstrijd (ideaal trainingsweekend) alleen maar de hele dag met z'n motor bezig is geweest die niet wilde starten, uiteindelijk een 'spoedbezoek' aan hobbyin voor nieuwe lagers
    Roland die de wedstrijd gemist heeft wegens een niet werkende motor
    Erik Hooijschuur die 1 vluchtronde niet kon starten op de hem toegewezen plek maar achteraan moest sluiten wegens een loszittende uitlaat

    Electrovliegers met problemen: 0.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2009
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nee hoor, heb vele jaren veel (meer dan 400 vluchten op 1 motor) gevlogen met een 160FX, nog nooit afgeslagen o.i.d. Gewoon af en toe een nieuw gloeiplugje erin en klaar (en soms lagers).

    Ik zie vrij veel misgaan met 4-takt motoren in mijn omgeving. Dat zal ongetwijfeld voor een groot deel aan die mensen zelf liggen, maar feit is wel, dat ik met 2-takten veel minder problemen zie. Roel vliegt nu iets meer dan een half jaar, dus als hij mij vraagt om advies, dan adviseer ik eerder een 2-takt. Maar goed, daar kan ieder het zijne van denken, ik deed die uitspraak hier niet om een discussie te ontlokken, daar is het ook de plek niet voor:)
     
  17. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik dacht het wel, en dr was ook een hele rel over wie welk stopcontact mocht gebruiken :lol:

    Mijn OS 160 deed vorige week ook wat moeilijk, maar het probleem was de plug die er al ruim 2 jaar in zat, dus dat was zo opgelost.
    Het enige nadeel aan brandstof merkte ik wel dat het vermogen er niet direct is, je moet gas geven voordat je het nodig hebt.

    Ik blijf voorlopig nog even brandstof vliegen, bij mij betrouwbaarder en makkelijker.
    En als ik die olie niet weg moet poetsen wordt ie nooit schoon gemaakt.

    Tot in son iig ;)

    Grt
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Om die reden had ik de generator ook meegenomen:D (al was het niet nodig omdat we maar 2 rondes vlogen)
     
  19. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    lol
    [​IMG]
    ik weet dat het makkelijk buigt.. maar ik wist nog niet dat het er niet uit ziet tijdens touchdown :D
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ook voor 3 of 4 niet, met het stroomverbruik die dag...

    En volgende keer gaat er een verdeeldoosje mee...
     

Deel Deze Pagina