foto's turbine trainer

Beste mede modelbouwers,

Enige tijd geleden heb ik eens wat vragen gesteld op dit forum, daarom leek het mij leuk om nog een aantal foto's te plaatsen van de resultaten. Ik heb mijn Kamps/KJ66 aan de praat, in deze motor zit nog steeds de kleine 2037 compressor. Het is de bedoeling om tzt te vervangen voor de 2038. Hieronder een fotootje van de motor bij stationair toerental.

Bij deze ook nog een impressie van mijn turbine trainer in aanbouw. Qua ontwerp gaat hij lijken op de Five Jet, dit is een model wat niet meer geproduceerd wordt. Het toestel heeft een spanwijde van 1700mm en een lengte van 1600mm. Voor de vleugel heb ik gekozen voor een semi symetrisch profiel met 12% dikte (NACA2412) het stabilo heeft een symistrisch profiel met 10% dikte (NACA0010). Het beoogde vlieggewicht is 6.5KG.

Dit is mijn eerste jet welke ik bouw en ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips omtrendt de constructie zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet

Wessel

Laatst bewerkt:
mooi werk

thundertail from RBC kits daar lijkt het kistje veel op heb ik leuk mee gevlogen alleen door storing op de 35 mhz ging hij ten gronde . met 2.4 ghz geen storing meer gezien.
in iedergeval veel succes.
gr Gerrit Jan

beste Gerrit Jan,

Bedankt voor uw reactie. Jammer te horen dat uw TT gecrashed is, er gaat altijd weer veel tijd verloren.

Ik heb net als bij de TT twee losse vleugelhelften welke met epoxy en glasmat met elkaar worden verbonden. Kunt u mij vertellen welke glasmat (280gm, 160 etc) en in welke volgorde ik dit moet doen? Ook ben ik benieuwd hoe groot de vuren liggers in de vleugel zijn. Ik heb voor mijn vliegtuig 2 vuren liggers van 6mm2 (I balk) op 1/3 van de vleugelkoorde en 2 keer 5mm2 op 2/3 van de koorde (I balk). Komt dit qua sterkte enigzins overeen met de TT? Tips en opmerkingen zijn van harte welkom!!

Alvast bedankt!!

Wessel

He Martin!!

Bedankt voor je reactie, je heb mij toen nog via de mail nog geholpen om de motor aan de gang te krijgen he. Als je heel goed kijkt is de onderste leitschoep een beetje rood maar dit laat ik eerst zo. (heb al een nieuwleitsysteem en VK gemaakt maar helpt niet)

Mvg Wessel

Back