foto's van foto.modelbouwforum niet meer zichtbaar?

Misschien heb ik iets gemist, maar alle foto's van foto.modelbouwforum in alle topics zijn niet meer zichtbaar. Is dat permanent of tijdelijk?

Dirk

Over de jaren heen zijn van vele oudere draadjes, zoals bv "welke andere hobby's naast modelbouw" de foto's verdwenen vooral in de beginposts.

Jammer want ik had een paar foto's opgezet die ik niet meer heb wegens omstandigheden en die wel op het forum stonden.

Stevo

Ja, maar nu lijkt het erop dat het hele foto.modelbouwforum.nl uit de lucht is (al minimaal een week volgens mij), waardoor heel wat draadjes vanaf nog maar 3 jaar oud totaal onleesbaar zijn geworden.

Is foto.modelbouwforum.nl voorgoed opgedoekt? Kan Robert of iemand anders daar duidelijkheid over geven?

Dirk

Dat is al lang geleden! Ik moet zelfs nadenken hoe het ook al weer zit... foto.modelbouwforum.nl is destijds door een bedrijf als sponsoring aangeboden, Daar is destijds wat fout gegaan en heb ik ten dele kunnen herstellen, daarbij is het een en ander aan foto's verloren gegaan. Daarom ben ik ook foto's op het forum zelf gaan ondersteunen, om dit gedoe te voorkomen... (dit speelde al een jaar of 3 of 4 geleden...)

Robert

Robert,

Ik snap geen hout van je antwoord. Er waren destijds problemen. Je kon vanaf dat moment niets meer uploaden naar foto.modelbouwforum.nl, maar alles wat er stond bleef beschilbaar, zo werd gezegd. Dat was ook het geval tot zeer recent, maar nu is opeens alles uit de lucht. Veel draadjes, waaronder bouwverslagen en faq's, zijn nu niet meer leesbaar. Hoe zit dat nu, er moet zeer recent iets gebeurd zijn, jij hebt toch de zeggenschap over modelbouwforum.nl, dus ook foto.modelbouwforum.nl?

Dirk

Hallo Dirk,

Je bent in de war met de vriendenupload (nog verwarrender nu ;-) ) Daarmee ben ik laatst inderdaad wel bezig geweest.

Die vriendenupload verving foto.modelbouwforum.nl welke dus op een andere server gehost werd. De reden waarom foto.modelbouwforum.nl werd vervangen is dat de sponsor (die inmiddels geen sponsor meer is) die me in ruil voor reclame die web-space aanbood een probleem had met die server, er werd toen duidelijk dat hij die server niet in een backup mee had genomen, de modelbouwforum.nl server word daarentegen elke nacht in de backup meegenomen. Af en toe trok ik zelf met FTP een backup van die foto's naar mezelf toe, maar dat gebeurde niet zo heel vaak. Ik heb toen dus wel een deel van de foto's terug kunnen zetten.

Ik weet het, het is verwarrend, maar in het notendop is het zo gegaan. En daarom ook de keuze om voortaan de foto's op de eigen server te hosten.

Nu zat ik net in de auto naar mijn werk te denken... zie je helemaal geen foto's meer van foto.modelbouwforum.nl?

Ik probeer hier vanavond toch even in te duiken, alhoewel er met de foto's dus de laatste helemaal niks is veranderd. (tenminste qua zichtbaarheid)

Als ik kijk in de "Vrienden Foto Upload" en dan bij "Mijn" Foto's" Staan alle foto's er nog wel.

Probleem is dat de Url's niet meer kloppen!

Hoop dat het weer goed komt, om alle Url's handmatig aan te passen in alle topic's is geen doen.

Alle foto's die ik geupload heb naar foto.modelbouwforum.nl (ca 100 stuks) staan bij mij niet in de vriendenupload, helaas. Dus url's aanpassen is ook geen optie in mijn geval.

Ik had ook gezien dat foto.modelbouwforum.nl nu doorlinkt naar www.modelbouwforum.nl, maar daarmee zijn de plaatjes helaas nog niet terug....

Dirk

Hier al wat nieuws over? De foto's zijn nog steeds niet zichtbaar in de topic's :(

Ik ben er al wel mee bezig geweest, ik verplaats gelijk de foto's naar een andere server en er zijn een groot aantal foto's weer toegankelijk, op de een of andere manier heb ik echter nog niet alles...

Back