Foto's van Henseleit Threedee MP

Vandaag in Frotheim(Duitsland) de nieuwe heli van Jan Henseleit
gezien:
afb3469.jpg

afb3470.jpg

afb3471.jpg

afb3472.jpg

afb3473.jpg

afb3474.jpg

Ik moet zeggen,mooie heli,alleen met de brandstofversie zijn nog wat problemen dus hebben we enkel de electro-versie zien vliegen,wat een vermogen zeg ;-)

Er zullen nog wel foto's volgen van andere forumleden...

Groeten,
Marcel

Ik zal zo ook even de andere foto's van de meeting in een aparte topic zetten.

Laurens knap dat je op die foto's kan zien dat die kop lelijk is.

Die rotorkop zit werkelijk subliem in elkaar, het is zeg maar een MFS V2. Volgens mij heeft de constructie van die kop echt een behoorlijk aantal slapeloze nachten gekost. Er worden bijvoorbeeld 3 onderdelen op z'n plek gehouden door maar 1 M4 boutje.

Wat mij betreft zijn er maar 2 kritische puntjes: Je bent verplicht om van die Volzz-servo's te gebruiken (reputatie is een beetje wazig). En de positie van de uitlaatdemper bij de brandstofversie (warmte, crash-zone, bereikbaarheid gloeiplug). Bij het ontwerp van de kap is ook rekening gehouden met andere (normale gepositioneerde) dempers, maar je moet dan wel veel stevigheid van de kap inleveren denk ik.

Groetjes,

Rick

P.S.: prijzen voor de bouwdoos liggen zo rond de 4x 401-set-prijs (E wat minder, B wat meer). Dus nog ff sparen Laurens.

Aangezien de kans dat ons veld er volgend jaar nog is klein is, heb ik niet veel meer aan een stille heli (BTW was ie wel stil?).

Groeten Laurens

Ik vind het wel een strakke heli. Ben alleen wel benieuwd hoeveel cellen de electro versie nodig heeft..... het lijkt me een grote heli. Ben dan ook bang dat het meer dan 20 cellen gaat worden...... of een enorme Lipo uitgave......

@Laurens

Hoezo 'heb ik niet veel meer aan een stille heli'......

Vergeef me de opmerking....... maar ik heb de indruk dat jij op dit moment nog steeds de meest stille heli hebt........ Geluid komt o.a. uit draaiende rotorbladen en ik heb niet de indruk dat die van jou veel draaien.......... :wink:

De electro-versie werd alleen gevlogen met Lipo's in de volgende combinatie: 5S4P 8000 mAh TP, 6S4P 8000 mAh TP, 5S8P 6400 mAh Apogee/Li-Motion/?. De Amerikanen hebben berekend dat 10S2P en 8S3P met de hoogste overbrenging nog efficienter is.

Dit komt overeen met 15-18 cellen NiCd/NiMh, alleen dan wel het oude verhaaltje van: meer gewicht + minder capaciteit = korte vliegduur.

m.vr.gr.

Rick

Back