Foto's van het Flying Circus Fiss Oostenrijk 2004.

Ik ga dit jaar voor het eerst naar het Flying Circus in Fiss, en plak er een paar dagen voor als vakantie. Mijn vriendin is nog niet in de gelegenheid om mee te gaan, misschien volgend jaar.

Zijn er nog meer mensen die nog naar Fiss gaan? Ik zit daar in pension Truyahof.
Ik neem wel wat mee om te vliegen daar. Hoewel mijn clubgenoten mij ook al gewaarschuwd hebben voor de "Italianen" daar, die voorgaande jaren al een Nederlandse staart aan gort hebben gevlogen. Zal maar voorzichtig beginnen op de "Kinderweiden" - de lagere hellingen.

Zal foto's maken en als ze een beetje gelukt zijn hier op het forum tonen.

Gruss Gottt,

Hans.

Ik ben gisteren teruggekomen vanuit Fiss Oostenrijk.

SUPER !!!!!!!

Het weer om te vliegen was goed. Ik heb alleen op het lager gelegen veld gevlogen, de top heb ik dit jaar nog even voorbij laten gaan.

Zaterdag en zondag perfecte omstandigheden voor de grote zwevers ( 6 - 8 meter ).
Alleen maar constant dragende lucht(wind) met nog thermiek erbij. Dus geen enkel vliegtuig
De ASW27's (6m) vlogen suizend door de lucht, de Swifts waren overal.
Wat een mooi gezicht omdat te kunnen zien vliegen. Daarnaast ook ander materiaal zien vliegen, groot klein.
De Sperwer van Uwe Gewalt was ontzettend mooi om te zien, het vloog ook met een gratie, super!

Een aanrader voor iederen.
Volgend jaar het jubileum, 10 jaar, komen waarschijnlijk wat leuke verrassingen.

Vrijdag's kwam ik Marc(B) en Helga(D) tegen ( dit voor de bekenden onder ons ). Zaterdagavond heeft Marc nog zijn ASW27 omhoog laten slepen door een Wilga vanaf het veld bij het dorp. Was de 1e F-schlepp ooit die ik "live" heb gezien.

Volgend jaar weer, absoluut. Dan vlieg ik ook boven op 2500 meter.

Hans.

Nog wat foto's. Vooral van het veld bij plaatsje zelf

afb6222.jpg

afb6223.jpg

afb6224.jpg

afb6225.jpg

afb6226.jpg

afb6227.jpg

afb6228.jpg

afb6229.jpg

afb6230.jpg

afb6231.jpg