Foto's van je speedboot/boten.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door NickRc, 29 aug 2004.

  1. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Zo'n boot als Martijn heeft heb ik een paar jaar geleden ook gebouwd. Het moest eigenlijk een airboot worden (vandaar de lompe brede romp) maar met 2X speed 400 was dat niet vooruit te branden.

    Ik heb hem toen verbouwd naar een speed 600 met normale schroefaandrijving. Gevoed door 8 Sanyo 2000 cellen (links en rechtsachter in de boot 4 cellen) was dat al heel wat spannender varen 8).
    Door de lompbrede vorm en de platte bodem stuitert hij alleen erg over het water en stuurt hij niet al te goed. Alhoewel het sturen waarschijnlijk ook door de constructie komt, wat deze is ook niet erg goed doordacht :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Later heb ik nog heel goedkoop een Robbe Eco Speed gekocht. Aangedreven door een GM purple Bull 18X2 en 7 sanyo cellen is die aardig snel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor de oplettende onder ons: in de onderste foto is inderdaad een robbe Rokraft regelaar net te zien. Hiermee heb ik de eerste keer proberen te varen, maar dat werkte voor geen meter! Later heb ik er een zwaardere watergekoelde regelaar ingezet.
     
  2. mennojan

    mennojan Guest

    Ik heb ook nog een scratchbuild Airboat, moet alleen nog de luchtroeren erop maken. Iemand misschien een ideetje hoe ik dit het beste kan doen? Zelf dacht ik aan een massief stangetje op de boot zelf maken, en een hol pijpje aan het roer die je weer over dat massieve pijpje heen schuift. Weet niet of dit wel een betrouwbaar systeem is :oops:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    eindelijk iemand meej een airboat. Ik heb voor de luchtroeren gebruik gemaakt van aluplaat. Hier zit met boutjes/moertjes heel kleine messing scharniertjes op, die weer vast zitten aan mijn motorstand. Je kan het idd ook doen door holle pijpjes op je roer te verlijmen, en deze over een vaste staafje heen te schuiven. Zorg wel dat alles stevig vast zit, of monteer nog een uithouder op je motorstand, waar je ook een staafje in zet, zodoende heeft het roer 2 punten om om te draaien, en komt niet alle kracht op 1 staafje. Bij volgas krijgt het roer meer te verduren dan je denkt, en vooral de scharnieren
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Hier het eindresultaat van mijn Bluebird :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. NickRc

    NickRc Guest

    Hey allemaal!!:)

    Hij is er mooi geworden he Pasqual!!!

    ..rc_boy_90.. :bye:
     
  7. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    hoi
    srry dat ik tijd nix van me heb late horen

    de air boot is de ruwbouw van klaar dus het is aflakken en supullen er in alleen ik heb net een nieuwe auto (rc auto he) dus daar ben ik nu mee bezig als iemand hem wil kopen bied maar

    gr.martijn
     
  8. Mario's RC Models

    Mario's RC Models

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Baarn
    Hier bij mijn foto's van de cat die net terug is van de spuiter:
    [​IMG]
    [​IMG]
    :D
    Voormalig zag hij er zo uit.
    [​IMG]
     
  9. NickRc

    NickRc Guest

    Hey Mario,

    Ik heb de foto's al een paar keer eerder gezien en hij is echt mooi geworden..:)
    Hij lijkt ook echt op de echte.

    rc_boy_90 :bye:
     
  10. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Je mag alleen text in je sig, en dan niet meer dan 2 regels ;)

    Maar ziet er toch wel boeiend uit die bootjes :D

    Groeten, Thomas
     
  11. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Heey, is tijdje geleden dat ik met mn rigger was
    begonnen maar hij is dan toch eindelijk af :D .

    [​IMG]
    De binnenkant van mn rigger :D (komen andere accu's in)

    [​IMG]
    Er moet nog een red bull logo op komen.

    [​IMG]
    Boot in het water leggen.

    [​IMG]
    en weg ben ik :lol: .

    groetjess Jon
     

Deel Deze Pagina