Foto's van Joost Hendriksen

Bertus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Ik maak even een beginnetje voor Joost Hendriksen.

In dit bericht komen hoop ik veel foto's van Joost.
Erg interessant voor de oltimer bouwer.

vliegen%20op%20Teuge%20in%20Setberg%20003.jpg

IMG_6350.jpg


IMG_0044.jpg


hemelvaart%202005%20031.jpg

vakantie%20Frankrijk%202005%20050.jpg
 
PWS 101 (Potlaska Wytwornia Samolotow) gebouwd zijn er een handvol in 1937 1938. Was een goede prestatiezwever. Tijdens de oorlog allemaal vernield inclusief bouwtekeningen
Model van engelse tekening. 1/3 schaal, houtbouw, 8000 gr.Spanw. 480cm
Eerste vlucht hemelvaart(!) 2001
Prima thermiek vlieger.
pws2.jpg
 
IM000614.jpg


L-Spatz 55, houtbouw prestatiezwever uit 1955. Er vliegen er nog enigen.

Model:

Houtbouw, schaal 1/3, spanw. 380 cm. gewicht 6 kg. Gebouwd naar tekening uit de FMT.
Met coll. modelbouwer gelijktijdig 2 stuks gebouwd.
 
ziet er goed uit!

was het in 1955 zo dat de registratie op de bovenkant van de vleugel stond? dat was voor mijn tijd :wink:
tegenwoordig staat de registratie altijd op de onderkant van de linker vluegel (wet). vind het toch jammer als op dat op een schaalmodel dan niet zou kloppen.

Groeten Halmar
 
Halmar,
Ik heb foto's van 1/1 oldtimer-zwevers gezien met de immatriculatie boven op de vleugel, en dit zowel links als rechts. Ik veronderstel dat ook op de onderzijde deze immatriculatie werd aangebracht.
Op de moderne "plastiekbakken" is een immatriculatie bovenop de vleugel technisch uitgesloten. De warmte die een zwarte letter opslorpt zou de vleugel structureel kunnen verzwakken.
 
Back
Top