Foto's van Maggie M. :een shelterdeck trawler

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Droopy'ke, 3 jun 2004.

  1. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    :yes: fenomenaal zeg maar. SUPER..... :worship:



    :thumbsup:
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ziet er weer top uit :D Krijg bijna zin om ook zo'n soort boot te maken.
     
  3. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    heel mooi, maare droopy hoeveel boten heb jij :| heb er al genoeg voorbij zien komen van jou en de een nog mooier dan de ander :D

    groeten, thomas
     
  4. mennojan

    mennojan Guest

    ze is weer mooi geworden droop :thumbsup: !

    Of je werkt heel snel, of je hebt heel veel vrije tijd :wink:

    Weet je al wat je hierna gaat maken? Een binnenvaartschip misschien :p ?
     
  5. Luit

    Luit

    Lid geworden:
    10 nov 2003
    Berichten:
    900
    Locatie:
    Rolde
    Yo Droop,

    EEEeeeeeeeeeehhhhhhhhh....rc monster krijgt bijna kippevel, maar ik heb het ALL OVER THE PLACE sjonge jonge wat een boot man!!!
    Heb "vroeger" nog wel eens Belgen-grapjes gemaakt, maar ik voel me nu beschaamd dat ik dat ooit gedaan heb.
    Hoelang ben je eigenlijk al bezig met modelbouw, en zag je eerste schip (weet je dat trouwens nog) er ook zo mooi uit?
    YOU ARE A FREAKING MODEL-MASTER!!!! (weet niet hoe je zoiets in het Frans zegt :oops: )

    Greetings,
    Luit
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Iedereen van harte bedankt voor de leuke reakties. :D :D
    Ik voel me wel een beetje gevleid hoor. :oops:

    Deze morgen was het zo ver: Het was tijd voor Maggie's maidentrip.
    Het mooie weer was niet van de partij (regen, en nog eens regen...) maar dat kon de pret niet drukken.

    Het schip was klaar, de bemanning ook. Dus, niets kon ons tegenhouden: trossen los en full speed ahead!!

    [​IMG]
    Tot gauw iedereen!

    [​IMG]
    Trossen los. Aye Aye skipper!

    [​IMG]
    Daar gaat ze. Haar eerste pasjes in het ruime sop...

    [​IMG]
    ... onbekende visgronden tegemoet.

    [​IMG]
    Als een echte ijdele dame laat ze gewillig haar bakboordzijde op de gevoelige plaat vastleggen.

    [​IMG]
    Natuurlijk mag iedereen haar stuurboordzijde ook aanschouwen ...

    [​IMG]
    ... en haar...ahum... kont (en wat voor één 8) )

    [​IMG]
    En om het plaatje volledig te maken mag haar snoet natuurlijk ook niet ontbreken.

    [​IMG]
    Na een half uurtje in het water te hebben gelegen werd het nu wel tijd om de maidentrip af te breken. Niet dat Maggie al moe was -haar batterijen kunnen het 3 uren zonder problemen uithouden- maar ik werd wel door de regen een beeeeeeeeeeetje te nat. :cry:

    [​IMG]
    Dus werd het voor Maggie tijd om terug de veilige haven op te zoeken.
    "Neem jij de trossen even aan?"

    Ziezo, dit was het bouwverslagje van een shelterdeck trawler: de Maggie M.
    Persoonlijk vond ik het een héél leuk model om te bouwen en waarschijnlijk zullen er in de toekomst nog vissersboten volgen.
    In de korte tijd dat ze vandaag in het water heeft gelegen kan ik al zeggen dat ze zéér wendbaar en stabiel is. Je kan goed zien dat deze boot echt het water nodig heeft om zich goed in haar vel te voelen. Ook heeft ze een leuk vaarbeeld en een pracht van een boeggolf.
    De 5-bladsschroef heeft me qua prestaties een beetje teleurgesteld en ik denk dat ik deze terug door een 3-blads zal vervangen. Kwestie om in echt wild water een beetje overschot aan power te hebben. En aan deze test wil ik haar zéker nog onderwerpen. Dus bij de volgende storm(pje) is Maggie van de partij. :)
    Zoals gewoonlijk heb ik ook voor dit model van 'Model Slipway' niks dan lof. Thank you Mrs. White :wink:

    Groetjes,

    Droopy
     
  7. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Droop,

    Hier is maar één woord voor; :worship: GEWELDIG :worship: .

    Je kunt niet alleen erg mooie boten maken, maar ook nog eens prachtige foto's :thumbsup: .

    En..... alweer een nieuw project in gedachten? :wink:

    Groetjes Danny.
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    He Droop...

    Ondanks dat haar ... (sorry) derriere een beetje vierkant en roestig is, vind ik het toch een pracht-dame...
    Ondanks de bordjes 'verboden te vissen' op ons vaarwater ben je van harte welkom in Biddinghuizen! :lol:

    Roel
     
  9. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    waarom is mijn laatste post verwijderd :?

    werkelijk formidabel gemaakt en ziet er super uit.

    wat voor accu vaar je dan op dat je zo lang kan varen :?:
     
  10. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    @ Danny:
    Hoi Danny,

    Binnen enkele maanden beginnen ze met de bouw van onze nieuwe woning en dit is de reden waarom ik me met de bouw van Maggie een beetje gehaast heb. Ik vrees dat ik de komende tijd niet veel tijd meer zal over hebben om nog een boot te bouwen. :cry:
    Doch, één feit maakt het wachten meer dan waard: in de tuin van onze nieuwe woonst komt een zwembad met als gevolg dat ik dan samen met mijn bootjes in het water kan plonsen. :D
    En dan komt er zeker een nieuw projectje.

    @ Roel:
    Hallo Roel,
    Ja ja, ik ken dat: als ik dan -ondanks het bord 'verboden te vissen'- rustig bezig ben met al de vis uit jullie vaarwater te halen dan zal er zeker uit het niets een Biddingtownse agent op een varken te voorschijn komen die me met een glimlach een bekeuring heeft, die dan op zijn beurt een Hollands schipperke roept die me dan met een nog véél grotere glimlach aan zijn Parat aan de ketting legt en me met veel plezier ergens naar een donker hoekje van het vaarwater sleept. :wink: :D

    @Herman:
    Hoi Herman,
    Maggie's accu is een 12 V 7Ah. Die heeft genoeg vermogen om een 3-tal uren de motor draaiend te houden.

    Groetjes,

    Droopy
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Wat denk jij slecht van een oer-hollandse koddebeier...
    Onze enige eigen dorpsagent (Pistolen-Paultje voor intimi) is de goedheid zelve... En hoe weet jij dat mijn glimlach zo breed is?
    (O ja, shit... dat fotooke hiernaast zeker...)
    Roel
     
  12. mennojan

    mennojan Guest

  13. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo Mennojan,

    Hartelijk dank voor de verwijzing naar volgende foto :D :

    [​IMG]
    Deze foto is er niet eentje uit Maggie's verleden maar laat wel zien hoe ze er de dag van vandaag uitziet. De foto is vorige week (op 12/07/2004) in haar thuishaven Scarborough genomen.

    Blijkbaar heeft deze dame, buiten een nieuw laagje verf, ook een facelift gekregen:
    Op het dak van het stuurhuis staat nu een frame waarop een radar en antennes geplaatst staan en is er achteraan ook een verbinding gemaakt tussen de bak- en stuurboordtakel waar de borden aan bevestigd worden.
    Haar naam en thuishaven staan nu ook op haar achtersteven vermeld.

    Dit wil maar één ding zeggen en dat is dat ik deze wijzigingen aan haar uiterlijk nu ook op mijn model ga overbrengen. :D :D :D
    Het 'roest' op mijn Maggie laat ik wel ongemoeid want binnen afzienbare tijd zal haar 1:1-zus er ongetwijfeld terug zo gaan uitzien.

    Nogmaals bedankt. :thumbsup:

    Groetjes,

    Droop
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi iedereen,

    Zoals jullie kunnen zien heb ik niet stilgezeten en is het eerste deel van Maggie's facelift achter de rug. Het frame dat op de 1:1 boot staat is nu ook overgebracht op mijn modelletje.

    Enkele fotootjes:

    [​IMG]
    Maggie's nieuwe aanwinst.

    [​IMG]
    Het red ensign (Britse koopvaardijvlag) met daaronder de Whiskey-seinvlag (*) komen nu aan stuurboord te hangen.

    (*)Whiskey seinvlag in de mast: Hou vrij van mij. Ik ben bezig met spanvisserij (trawlen)

    [​IMG]
    De VHF antenne heeft nu een zwart kleurtje gekregen. Vroeger was deze wit.

    En ik die dacht dat mijn Maggie volledig klaar was. Zo blijft een mens bezig, nietwaar?

    Groetjes,

    Droopy

    Wordt (terug) vervolgd :?
     
  15. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Droopy'ke

    Volgens mij heb je voor de verbouwing tijd over gehad maar wat ziet de Maggie er adembenemend mooi uit. Alle lof naar de bouwer.

    Heb je er al eens aan gedacht wat foto's naar Model Slipway te mailen.

    Willen ze hem vast en zeker terug hebben voor hun eigen vitrinekast, of ze komen met een ombouwset op de markt met al de aanpassingen erin verwerkt. :lol:
     
  16. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo Wiggie,

    Hartelijk dank voor je lovende woorden. :D :D :D

    Bij de familie White van Model Slipway kennen ze me al hoor. Ik ben daar zo'n beetje kind (euh... klant) aan huis geworden. :wink:

    Groetjes,

    Droopy
     
  17. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Oke

    En ze willen hem niet van je overnemen?

    Als ik de fabrikant zou zijn, dan zou ik het wel weten.
     
  18. mennojan

    mennojan Guest

    Heb je weer mooi gemaakt Droopy :thumbsup:!

    Alleen die radar-scanner op de orginele achtermast staat nu volgens mij een beetje voor Jan met de korte achternaam te draaien :lol:


    Wiggie; zou jij zo'n prachtige modelboot verkopen..? :wink:
     
  19. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Mennojan,

    Dank... dank... . :D

    Inderdaad, dit was ook mijn eerste gedacht. Ik was dan ook zinnens om deze te verwijderen maar toen ik jouw foto eens goed had bekeken zag ik dat deze er op de 1:1 Maggie ook nog op stond. 8O
    Zodoende heb ik hem op het model ook maar laten staan.

    Groetjes,

    Droop
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Droop:

    Is de 'Red Ensign' niet de Britse marinevlag?
    Of heeft de Maggie stiekum kanons. geleide wapens, dieptebommen, mijnen en torpedobuizen gekregen die ik zo gauw niet zie?
    Zo ja, dan is het een "Q-ship" geworden...
    (Is ze met haar dicht romp overigens uitstekend geschikt voor, denk ik...)

    Roel
     

Deel Deze Pagina