Foto's van Maggie M. :een shelterdeck trawler

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Droopy'ke, 3 jun 2004.

  1. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Inderdaad Theo, Roel mixt de verschillende Britse scheepsvlaggen door elkaar.

    Een kleine verklaring :teacher: :


    [​IMG]
    Het Red Ensign of Civil Ensign (welke door Maggie gedragen wordt): wordt in zijn huidige uitvoering sinds 9 juli 1864 op alle Britse burgerschepen gedragen. Voor die datum was deze inderdaad de vlag van de Royal Navy.


    [​IMG]
    Het White Ensign in zijn huidige uitvoering: is sinds 1864 de vlag van de Royal Navy. Men zegt dat Nelson deze in Trafalgar in gebruik heeft genomen


    [​IMG]
    Het Blue Ensign: wordt door een Brits koopvaardijschip gedragen dat onder bevel staat van een officier van de Royal Naval Reserve.

    Groetjes,

    Droopy
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik zie het alweer...
    Teveel Captain Hornblower gelezen en te weinig Douglas Reeman! :wink:
    "Excuse moi" en "I'm awfully sorry old chap, keep a stiff upper lip and those kind of things..."

    Roel
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Je zou er toch wel tuureluurs en stapelgek van worden:

    Nadat ik hier gisteren uren heb versleten aan het aanpassen van mijn Maggie krijg ik hier net van uit Engeland een mailtje binnen met daarin het zéér leuke nieuws dat deze aanpassingen op de 1:1- boot zijn gebeurt in het kader dat Maggie geen vissersboot meer is.
    Ze wordt nu gebruikt als een 'Stand-by vessel near an oil rig'. :evil: :evil:

    Ik zit hier nu met een vissersboot die nu ook dienst kan doen als een ondersteuningsschip voor een booreiland. Zeg maar: een multifunctioneel vaartuig. :roll:

    Het frame dat ik op haar stuurhuis heb gezet zou ik natuurlijk terug kunnen verwijderen zodat de trawler terug in haar originele staat verkeerd.
    Ik heb er met Maggie over gesproken en ze vind dat dit frame haar niet zo slecht staat. Volgens haar lijkt ze nu op haar grote filmidool : de Andrea Gail uit The Perfect Storm.
    Zodoende laat ik haar maar in de waan en mag ze met dit frame op haar hoofd haar dagen slijten. De ijdeltuit! :D


    Groetjes,

    Droopy
     
  4. Als 't maar niet net zo afloopt als de Andrea Gail :p
     
  5. mennojan

    mennojan Guest

    Wat een barbaren :nooo:

    Zulke schepen zijn gemaakt om vis te vangen en de ergste stormen te trotseren, en niet om bij een booreiland te dobberen :evil:
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Zo zie je maar weer dat oude spreuken waarheid blijven:
    "La donna mobile..."

    (Een schip is en blijft vrouwelijk!) :wink:

    Roel
     
  7. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Dag scheepslui,

    Om dit hoofdstuk over Maggie M af te sluiten breng ik hier de laatste foto's van deze geweldige trawler.
    Deze foto's zijn vandaag genomen en accentueren het harde leven aan boord van een vissersboot.

    Voor ik jullie van deze laatste foto's laat genieten nog deze kleine anekdote:
    Maggie heeft vandaag haar kracht gemeten met een sleper. De sleepboot plaatste zachtjes haar boeg tegen Maggie's achtersteven en begon dan meer power te geven. En Maggie? Wel, als een rechtgeaarde vrouw van de zee liet zij zich niet uit haar lood slaan en gooide haar motor in reverse. De sleper, enigzins geschrokken van deze reaktie, ging nu full speed ahead. Maggie moet nu gedacht hebben: "Dit is oorlog!" en deed haar motor nu ook op volle kracht achteruit draaien.
    Nu zul je wel denken dat de sleper als overwinnaar uit deze kleine krachtmeting kwam. Niets is minder waar! Terwijl de schroef van de sleper vastberaden in het water ploegde, duwde Maggie haar tegenstander langzaam maar zeker terug naar de plaats van waar deze gekomen was. :D
    Eén ding staat als een paal boven water: De bewondering en het respekt van de sleepbootkapiteins en omstaanders heeft ze na deze 'stunt' in alle bescheidenheid in ontvangst genomen. :D
    Sterke dame, niet? :D

    En nu de foto's. Veel kijkplezier.

    [​IMG]
    Klaar om de netten uit te gooien.

    [​IMG]
    De netten worden in gereedheid gebracht.

    [​IMG]
    Hopelijk zitten die straks vol met vis.

    [​IMG]
    De trossen op het dek dienen netjes te worden opgeborgen

    [​IMG]
    Zichtje aan de stuurboordzijde

    [​IMG]
    Ook op het voordek is het ontzetend druk

    [​IMG]
    Dit is zeker geen plezierreisje

    [​IMG]
    Na mij is hij de baas aan boord: de schipper

    [​IMG]
    De borden hangen al klaar om samen met de netten in de diepten der zee te verdwijnen om daar de vis te verschalken

    [​IMG]
    Na de vangst is het voor Maggie en haar bemanning de grootste tijd om terug naar huis te keren.

    EINDE
     

Deel Deze Pagina