snap niet dat je dan nog zon fout maakt als gewoon plankgas down geven, nogwel gewoon rechtuitvliegend. maar theo heeft gelijk wat ie zegt, als je toegeeft dat het gewoon een stuurfout is dan ben je al goed op weg, de helft zal keihard zeggen "was storing" enne je hoeft je niet aangevallen te voelen, enigste wat ik wilde zeggen is dat zolang er nog zulk soort stuurfoutjes en/of vergissingen gemaakt worden kun je beter wat hoger in de lucht blijven, scheelt namelijk tijd die je nu aan repareren moet besteden en niet aan vliegen door kan brengen :wink: nou dat is al wel even geleden dat ik door eigen doen neer ben gekomen. maar tuurlijk klap ik zo per seisoen het nodige aan gort, houd de modelbouwzaken draaiende zullen we maar zeggen :lol:
@ remco, das zuur, mooie klassieke boomstrike na het omtuimelen. kan natuurlijk vanalles geweest zijn van een losse link tot iets fout geprogrammeerd in de zender, het gaat meestal zo snel dat er geen redden meer aan is....................zonde :-(
Van een bij ons op de club. Ik haal hem hier uit het water. Dualdude helpt me. Alleen water schade. vliegtuig zelf is nog heel. ook de motor deed het weer. Electronica weet ik niet.
Als je motor nog op je model zit...alle electronica los halen en de gasstang vanuit binnen in je model met de hand bewegen.. Een losse motor kun je vastzetten op een plank oid, en die goed inklemmen op een workmate...ook daar een gas-stangetje aan je carb zetten en met de hand bewegen. Gaat prima Nooit, maar dan ook NOOIT een motor inklemmen in de bankschroef. Hij moet uit kunnen zetten
Als je ontvanger, schakelaar of servo's nat geworden zijn deze zo snel mogelijk drogen en opsturen naar de servicedienst (van Mouwerik, even zoekprogramma gebruiken, is al eerder op dit forum ter sprake gekomen). Vermelden dat deze componenten nat geworden zijn, en wanneer dit gebeurd is. Ook al blijkt de apparatuur na droging weer te werken, dan gebeurt het regelmatig dat na enige tijd (kan zijn na enkele maanden) alsnog kuren optreden. Dus zeker niet meer mee vliegen als je erg aan je vliegtuig gehecht bent.
Als een ontvanger nat geweest is kan het bereik niet meer goed zijn. Water resten (kalk en rotzooi) hebben een weerstand en die beïnvloed de ontvangst kring nogal. Tot 50M lijkt het goed maar opeens gaat je model zelf denken Erg leuk maar erg zonde en gevaarlijk.
Je vliegt net 2 jaar bij ons en hebt nu al het record verbroken van "hoeveel vliegtuigen je er in 1 seizoen kunt crashen" Giles 202 RIP Extra 300 RIP Serval RIP Mustang RIP Freestyle RIP Morris the Knife RIP (of leeft die nog) En dan nog een vliegtuig van een leerling. Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat alleen de serval je eigen schuld was duzz je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad. Dus Deepspace je bent niet de enige die af en toe wat crasht.
Nu dan, voor de liefhebber, een hele verzameling crashes op http://modelvliegenalmere.nl in de fotogallerij. Er is ook enig handwerk van ons aller Jorrit te bewonderen... 8) enjoy...
had hem volgens mij al eens laten zien maar kan hem niet meer vinden. mijn favoriet. laser arrow tot aan het motorschot in de bevroren februari grond. groet, vinze