Foto's van Reely Air Attack (cadeau van vrouw)

Wilde zelf een Nitro zelfbouw kit maken, maar toen heeft mijn vrouw geholpen door mij een reely air attack te geven. Is idd een stuk goedkoper dan zelfbouw! en voor iemand die af en toe rijdt (heb nog andere boten en auto's) moet het voldoende zijn voorlopig..

wat foto's:
6280920697_e1e53e6f72_z.jpg

6280921243_e5896027a6_z.jpg

6281439190_563b69595f_z.jpg

6280922397_deef10b66b_z.jpg

6281440294_f38e818a16_z.jpg

6281441286_573b6be308_z.jpg

6281441602_048b3fc0ba_z.jpg

Stuurservo moet ik, denk ik vervangen door een sterker exemplaar, want deze kan niet veel hebben.

Ook zal ik controleren of de shocks daadwerkelijk olie bevatten.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik denk dat ik OF:
-4WD optie erbij koop of
-2 speed gearbox
wat zouden jullie als verbetering/ extra aanbrengen?

Voor de rest, ben ik blij, de kwaliteit valt mij alleszins mee

Ik wil ook zo'n vrouw ;)

Ik zou alleen voor de 4wd gaan. 2-speed in een off-road gaat niet werken. Door alle stof en vuil krijg je daar alleen maar problemen mee.

hihi :D,
Misschien was het ook wel voor haar een zekere vorm van lijfsbehoud. Ze ziet mij wellicht liever aan iets prutsen van een paar honderd euro dan een HPI Baja voor de hoofdprijs... Dat betekent dat ik nog wat geld overhou om haar mee uit eten te nemen bijv..

Ja die 4WD drive optie is wellicht wel beter dan 2 speed. mijn kennende ben ik vrij snel op het trage motortje uitgegeken dat ik een grotere variant erin wil hebben. dat kan altijd.

wel verwarrend trouwens, ik was erop geattendeerd door mijn vrouwtje (ze begon waarschijnlijk bij conrad.com of zoiets) maar bij de engelse site staat snelheid van 70 km/u en op NL van 50 km/u?

Dan liegt de engelse versie. 70km gaat hij namelijk echt niet halen. Hooguit 60. Geloof me dat is rap genoeg, maar fabrikanten houden ervan om een beetje op te scheppen:p.

Optie: 4wd , 100%
Maar ze vallen behoorlijk mee hoor.. Lijkt erg op de rex buggy, en die was prima te smaden..
Enkel was de achterspoiler bagger, daar was toen een onbreekbare op gekomen...

ik ga dit zeker volgen want ik ben ook een tijdje trg opzoek naar een RC buggy en deze is mij ook opgevallen bij conrad :D

kijk of je ervaringen met deze buggy goed meevallen

greetzzz Steven

Ik laat het je weten steven, eerst maar eens indraaien en inrijden. Ik ga zaterdag naar PK en haal al het benodigde en zondag maar eens aanzwengelen

Als je een hogere top wilt op een buggy, moet je dat doen door een sterkere motor en zwaardere vertanding te combineren. Ideale combinatie om dat te bereiken!

Ziet er goed uit.
Ik ben zelf momenteel hetzelfde motortje aan het inlopen. Heeft er nu 3 tankjes opzitten en lijkt al mooi te lopen.
Als de brandstof bijna op is dan schiet hij wel eens een stuk armer door luchtbelletjes in de brandstofleiding. Dan wil hij er gelijk als een raket vandoor!

Misschien kunnen we ervaringen en probleme makkelijk delen door deze gelijktijdigheid ;)
Succes met je buggy!

Laatst bewerkt:
WD40 als afterrun olie

Ik hoorde van pk racing dat je WD40 prima als "afterrunolie" kan gebruiken.
een seconde sproeien bij gloeiplug opening (gloeiplug eruit natuurlijk) en dan een seconde bij lucht inlaat. schijnt prima spul te zijn daarvoor..
iemand ervaring op deze manier?

Het doel van afterrun is volgens mij vocht weghouden uit je motor om oxidatie te voorkomen.
WD40 staat voor water displacement (volgens mij staat 40 dan voor 40ste poging maar dat weet ik niet zeker)

hoe dan ook het zijn beide vochtverdrijvers dus lijkt me geen enkel probleem.
Ik gebruik in het zomerseizoen nooit afterrun, en mijn motoren zien er keurig uit van binnen.

Maar "better safe dan sorry" lijkt me, dus gewoon lekker spuiten met de WD40.
Een flesje afterrun kost trouwens maar 5 euro en gaat denk ik een jaar of twee mee.

Klopt , 40 in de wd40, staat voro het zoveelste recept.

Afterrun doet nog iets , behalve vocht verdrijven, en dat is de zuren neutraliseren, welke gevormd worden bij ontbranding van nitromethanol. En ook dat doet wd40 ook best redelijk.

Wapenolie in die groene blikken van het leger lijkt heel veel op afterrun, enkel vele malen goedkoper...

Ik was nooit zuinig met afterrun...

Nou ik heb een stukje gereden met de reely Ait Attack. in heb begin was het wel effe een flink drama. netjes 100cc brandstof, bougie plug opgeladen. nergens aan de sproeier gezeten, want std afstelling af fabriek zou goed genoeg moeten zijn om het aan de praat te krijgen, brandstof door leidingen getrokken tot aan de carburator, maar nada niets. zou de hoofdsproeier toch niet goed afgesteld staan? halve slagen dicht dan weer open (wel onthouden wat de std instelling was) bougie was niet nat en bougie plug deed het ook. ten einde raad de brandstof verder de carburator heengetrokken. en ja hoor hij liep, eindelijk!! was gewoon te bang om hem te verzuipen denk ik.. eenmaal aan de praat heb ik nergens meer aangezeten en de tank helemaal leeg gereden, rustig aan dan weer wat meer vermogen, maar NIET meer dan 60% vermogen.
vreemde was wel dat mijn stuurservo op het einde rechte eind vastliep, ik was eerst bang dat de auto uit het bereik was, maar remmen deed hij gelukkig prima. ik denk dat de conrad stuurservo kuren heeft. dat ding heeft waarschijnlijk nog geen tientje gekost.. heb nog een veel betere high torque servo liggen dat maar eens proberen..

Wat doen jullie trouwens met het luchtfilter na 1x rijden? gelijk wassen en andere olie op? of kan het wel een x-tje of 2 mee als je alleen op asfalt inrijdt?

Wat voor luchtfilter zit er op?

Dubbel luchtfilter, vervangen wanneer het binnenste filter vuil begint te worden, buitenste filter kun je een paar keer uitwassen.

Enkel luchtfilter, naar de modelbouwwinkel gaan en een dubbele halen, enkel is niet geschikt voor offroad.

Denk erom, vuil in je motor = motor kapot...je luchtfilter is een heel belangrijk onderdeel, maar als je 1 tankje in heb gereden hoef je die zeker nog niet te vervangen. En doe nooit te zuinig met luchtfilter olie...smeer het vooral ook langs de randen, daar gaat meestal het vuil langs.

motor houdt in?

Nou bijna een blik brandstof (16%) er doorheen gejaagd. de trekstarter gaat een stuk soepeler dan de 1e keer.
wat me wel opviel bij de laatste keer is wanneer ik een stukje volgas geef dat hij een beetje hapert, hij gaat wat meer brommen alsof hij te veel brandstof krijgt.
kan dat komen omdat hij dan nog niet helemaal is ingelopen (jaja ik weet het je mag nog niet volgas geven bij 1e blik..) ik ben niet aan de carburateur afstelling gekomen.

Ik heb al met een force .38 in mijn handen gestaan:D

Nou bijna een blik brandstof (16%) er doorheen gejaagd. de trekstarter gaat een stuk soepeler dan de 1e keer.
wat me wel opviel bij de laatste keer is wanneer ik een stukje volgas geef dat hij een beetje hapert, hij gaat wat meer brommen alsof hij te veel brandstof krijgt.
kan dat komen omdat hij dan nog niet helemaal is ingelopen (jaja ik weet het je mag nog niet volgas geven bij 1e blik..) ik ben niet aan de carburateur afstelling gekomen.

Ik heb al met een force .38 in mijn handen gestaan:D

Ik denk dat je een force .28 of .32 bedoelt.

Verder kan je hem na je eerste litertje af gaan stellen en dan zal je merken dat er voldoende pit in je huidige motortje zit hoor. Een grotere motor is eigenlijk helemaal niet leuk, het levert vaak alleen maar meer koppel en niet noodzakelijk een hogere topsnelheid.

Ter vergelijking, in de truggycup is de motor vrij maar eigenlijk rijdt bijna iedereen met een .21 (3,5cc) motor. Die leveren meer dan genoeg power, zelfs voor een zwaardere truggy en zijn bovendien een stuk zuiniger.

Back