fotos van vrijevlucht !

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door stan, 23 jan 2005.

  1. stan

    stan Guest

    hier wat fotos om te laten zien aan de mensen die geen vrije vlucht kennen !

    hier het lanceren van een F1B, met rubbermotor.
    http://www.nijmeegseluchtvaartclub.nl/foto's/overzicht/Frans2.jpg

    hier Frans, klaar om zijn Wakefield (f1b) weg te smijten.
    http://www.nijmeegseluchtvaartclub.nl/foto's/overzicht/Frans6.jpg

    hier word een A2 (F1A) opgelaten, aan de andere kant van de lijn (50 M)
    staat iemand die met het model gaat vliegen.
    http://www.nijmeegseluchtvaartclub.nl/foto's/overzicht/A2_Stefan.jpg
     
  2. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    schoon fotokes :)
    Thunderdome fan? :wink:

    Grtz
     
  3. stan

    stan Guest

    zeker !! :!:
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    :D geef mij mar Darkcore 8 van
    Moh :D

    Mar ja een beetje :offtopic:

    Greetz
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kom op he jongens.
     
  6. Richard-F1B-

    Richard-F1B- Guest

    Hey, de foto's die zijn nog van de oude site, die doen het niet meer.
    Hier nog wat andere:

    De mooie klasse F1B
    [​IMG]

    De klasse F1A
    [​IMG]
     
  7. einneb

    einneb

    Lid geworden:
    2 aug 2007
    Berichten:
    56
    ik reageer wel in een oud topic, maargoed.
    zit bij deze modellen geen zender en motor ?
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    nee, daarom heet het vrije vlucht.

    Het enigste wat je officieel kan is het instellen van enkele vluchtfases en dat is alles, tijdens de vlucht is er vanaf de grond dan ook niets meer te wijzigen aan de instelling.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee, dat is achterhaalde technologie. :wink:
     
  10. Richard-F1B-

    Richard-F1B- Guest

    nee inderdaad. vliegtuigen met motoren die je op afstand kunt besturen is nog uit het tijdperk dat men geen verstand had van aerodinamica, lift, etc.

    ach, ik zit maar flauw te zeuren :wink:
    In f1b modellen zit wel een motor maar die is van "duur kwaliteits rubber" (zegmaar elastiek :wink: ). doch er zijn wel modellen, namelijk F1C, die een flinke verbrandingsmotor gebruiken om op hoogte te komen. Natuurlijk bestuurd vanaf een timer in het model dus niet vanaf de grond.
     
  11. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Mijn eerste post op dit forum! Plaatjes van vrije vlucht is een mooi onderwerp, hier komen er een aantal:

    Hier is mijn Cessna Birddog boven het Goffertpark in Nijmegen. Spanwijdte is 55 cm, gewicht 35 gram. Dit model vliegt makkelijk een minuut op de rubberstreng.
    [​IMG]

    Hier is mijn P-51 Mustang, 21 cm spanwijdte, gewicht 2 gram:
    [​IMG]

    En hier is de mustang in close-up:
    [​IMG]

    Informatie over de bouw van deze modellen staat op mijn website: http://www.zininmijnleven.nl/hobby/
     
  12. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier is mijn Mixmaster. Een gedetaileerde bouwbeschrijving hiervan staat op het SFA-forum: http://www.smallflyingarts.com/
    Het model weegt 9 gram en heeft een spanwijdte van 35 cm. Ook dit model vliegt met een rubberstreng als aandrijving. Op dit moment is de langste vluchtduur 35 seconde, maar ik ben nog bezig met het trimmen van dit model.
    [​IMG]

    En hier staat hij op zijn pootjes:
    [​IMG]
     
  13. Richard-F1B-

    Richard-F1B- Guest

    mooie modellen. ik zal binnenkort ook een foto,tje plaatsen van een schaalmodel.
     
  14. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Richard, dank je! Ik ben benieuwd. Het hoeft geen schaal te zijn, deze thread heet "fotos van vrijevlucht", dus dat is van alles.
    Hier bijvoorbeeld een sportmodelletje, de Frog Pup. Spanwijdte 25 cm, gewicht 5 gram. Het model is gemaakt van depron afkomstig van vlees- en visverpakkingen uit de supermarkt. Dit schuimmateriaal is met een schuimsnijder (soort gloeidraad) heel dun gesneden.

    Het valt niet mee om goede foto's te maken van vrije vlucht modellen, je bent eerst bezig met winden en een goede start, dan camera pakken en wanneer het model vlakbij komt het goed voor de lens proberen te krijgen. Vooral bij mijn kleine modelletjes is het een kwestie van vaak proberen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    En hier is mijn zoon Jonathan met een rubber aangedreven Me-109.
    Klaar voor de start:
    [​IMG]

    Los!
    [​IMG]

    En daar gaat hij!
    [​IMG]
     
  16. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    En hier de laatste voor vandaag, mijn beste foto's van vliegende modellen staan er nu wel op, tijd om nieuwe te maken :)
    Dit is een fictief Fokker model:
    [​IMG]
     
  17. Richard-F1B-

    Richard-F1B- Guest

    [​IMG]
    [​IMG]

    dat zijn mn indoor modellen (1 in aanbouw) maar ik hou me vooral met outdoor bezig:

    [​IMG]
    (dat ben ik trouwens niet.)
    [​IMG]
    Dit wel :wink:
     
  18. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Richard, je zegt "ik hou me vooral met outdoor bezig". Vlieg je ook schaal outdoor? In Nederland lijkt er een idee te bestaan dat schaal alleen indoor gedaan kan worden. Iets wat ik met mijn foto's probeer recht te zetten. :)
     
  19. Richard-F1B-

    Richard-F1B- Guest

    Ik vlieg niet echt indoor. Ik hou me meer bezig met grote modellen. Ik weet ook wel dat je met die modellen buiten kunt vliegen maar ik vind het altijd zelf wat makkelijker om gewoon die modellen indoor te noemen ook al kun je ermee buitenvliegen. Kijk ik kan ook indoor gaan vliegen met mijn 1.80m modellen, alleen heb je dan een hele grote zaal nodig ;)
     
  20. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ah, een helder antwoord! Op de foto van jouw gele piper zie ik dat die in een heel erg kleine zaal vliegt... :)
     

Deel Deze Pagina