foto's varende houten speedbooten

• Topicstarter Topicstarter spidergijs
  • Startdatum Startdatum
Ja kijk maar bv naar Bouwveslag Hydromite in de forum !!
-
PS knappe leuke boot heb je daar !!
Moest je die ooit wegdoen !! :wink:

Ziet er leuk uit.
Wat ik mij afvraag: Waar haalde je het beslag vandaan of was het een complete bouwdoos.
Ik krijg binnenkort mijn bouwplan van dit scheepje binnen en ben dus op zoek naar die typische "Aquarama"-details, vooral die chroom onderdeeltjes enz... . :?

Ik ben bezig met een Chris Craft Barrelback 1940.
Binnenkort de eerste foto's.
Ben echter liever aan het bouwen dan foto's plaatsen en dan vooral het werk in re-sizen van de foto.

Pendelaar

ik ben al lang aan het twijfelen of ik zo'n Riva or Chris Craft zou bouwen, ik heb echter schrik van de afwerking.

Het indekken met glasvezel lijkt we moeilijk en DE sleutel tot een mooi model.

trouwens, voor re-sizen : http://www.fookes.com/ezthumbs/?Easy Thumbnails=2800

gratis en na een eerste configuratie kan je met een druk op de knop zoveel foto's aanpassen als je wil.

PAtrick

perk zei:
ik ben al lang aan het twijfelen of ik zo'n Riva or Chris Craft zou bouwen, ik heb echter schrik van de afwerking.

Dat is nu net wat ik bedoel, de afwerking. Ik heb geen flauw idee hoe ik aan die metalen onderdelen moet komen, voor het raam heb ik wel ooit ergens een adresje gezien. En dan die afwerking in mahonie-hout, ik had gedacht dit te doen met echt mahonie-fineer of zo dus geen zelfklevend namaakspul. Iemand een ideetje of zo :?:

Gewoon aan strips van mahoniehout zien te komen, verkrijbaar in een modelbouwzaak of in de USA Towerhobbies.

Pendelaar

Inderdaad, elke zichzelf respecterende modelbouwwinkel heeft mahonie latjes in meerdere breedtes en diktes. Vroeger hadden de bouwdozen van Billing zelfs de latjes voor het bekleden van de rompen in mahonie. Dat is al even geleden, maar mahonie is echt aan genaam om mee te werken.

Back