foto's

deze is van een clublid van mij.
deze foto's zijn gemaakt in frankrijk, in Montpellier.

prachtige foto's, dit geeft het mooiste beeld van deze hobby !

Ja, hier word je stil van.

Maar een Fafnir als deze hieronder vindt je niet veel:
fafnir1.JPG

Taco.

Héél erg mooi, erg mooie kisten ook !
Wat ik me altijd afvraag als ik zoiets zie is, hoe krijg je je kist nu weer terug boven op die berg zonder dat je 300 meter naar beneden moet klauteren.
Moet je gewoon het geluk hebben dat je een goeie thermiekbel pakt of heeft het te maken met de wind zodat je nog wat hoogte kunt maken... hoe zit dat nou, want ja..."what goes up must come down" :D

hej jesse
bekijk dit eens.
ik denk dat er een nieuwe wereld voor je open gaat

WAUW !!! dat is gaaf zeg !
Kun je dat ook tegen de dijk op doen, wij wonen namelijk langs de lek, ik heb hier tot aan Alblasserdam en de andere kant op tot Lexmond zo'n 40 KM dijk tot mijn beschikking :P
Natuurlijk wel ff een stuk winterdijk opzoeken waar geen verkeer overheen rijdt :wink:

ps: Jos, als je liever hebt dat ik een nieuw topic start moet je het zeggen hoor, maar eigenlijk is dit alles wat ik nog wil weten. :D

Hoi Jesse,

'T gaat wel hier, maar het is niet eenvoudig om er te vliegen. Ondanks het feit dat de aanstroming redelijk vlak lijkt is het vaak nogal turbulent. Wanneer je er gaat vliegen loop je de kans ook Berrie (die ergens in dit forum rondwaart) tegen te komen en o.g. Het beste stukje dijk voor ons ligt net bovenaan de stoep een stukje naar het Oosten. Daar sluit de schapendijk aan op de weg. Een eindje die dijk op kun je dus redelijk veilig vliegen. Wanneer je met hellingvliegen wilt beginnen kun je beter eerst een keer aan de kust proberen, het is daar volkomen laminair en dat gaat een stuk gemakkelijker.

Montpelier is inderdaad maar een vijftigtal kilometer verder, de foto is gemaakt op de Pic Vissou nabij Clermont l'Herault tijden een meeting van oldtimer zwevers.
Alleen modellen toegelaten van zweefvliegtuigen die voor '60 gebouwd werden. In 2005 waren wij ginder twee weken om te hellingzweven en tijdens het evenment en ik kan je zeggen dat er echte pareltjes bij waren, alleen spijtig dat de wind zaterdag verkeerd zat en er alleen op zondag kon gevlogen worden.
Op de site van de club staan er nog wel meer mooie foto's

http://www.retroplane.net/retroplane2005/index.htm
http://www.retroplane.net/vissou/14-07-04/accueil.htm

Dirk

Wauw! wat schitterend zeg.

Het lijken wel enorme albatrossen met die enorme geknikte vleugels, die zweven ook zo gracieus.
Prachtige sleepkist ook trouwens! 8)

Back