four star60 of venture60

Voor een nieuw projectje zoek ik een tekening van een de Sig four star60 of van de hiervan afgeleide Venture60.
Bij voorkeur een digitale versie in b.v. autocad formaat zodat ik nog wat kan spelen met de afmeting.
Ik wil hem bouwen voor een thundertiger fs91s motor.

Of heeft iemand nog een tekening of ideeen voor een vergelijkbaar model?

Kijk even op de site van Profili2.com

De Quick, QUADER of de QUADERQ zijn misschien wel wat je zoekt.

Allemaal in CAD, dus schaalbaar.

Mocht je de tekeningen van de FS-60 of de Venture60 te pakken krijgen houd ik me ook aanbevolen..

M.v.g. Frank.

Inderdaad ook een leuk toestel die QuaderQ. Ik denk alleen dat de constructie wel zal moeten veranderen om hem groter te bouwen.
De Velox die op Profili staat vindt ik ook wel leuk. Deze is in 190cm span getekend en geschikt voor een 20 of 25cc.
Deze constructie kan ik handhaven als ik hem kleiner ga verschalen.
Ik wil hem gaan vliegen met een 15cc viertakt.
Enig idee tot welke grootte ik hem zo kunnen verschalen?
Zou 170cm span een mooi formaat voor de 15cc zijn?

Ik zou eerder naar 1.5 a 1.6 meter gaan voor een 15cc 4t. 1.7m zou meer voor een 15 2t zijn.
Maar dat model lijkt in niets op de Fourstar/Venture. Dit is meer een 3D kist volgens mij. Daarom zoveel power erop, als je hier wat minder mee wil vliegen kan het makkelijk een centimeter of 10 meer span.

Venture 60

Hier zijn nog tekeningen te krijgen. Bij de producent. Prijs is ook niet echt verkeerd, moet alleen nog antwoord krijgen over de verzendkosten. En canopies zijn er blijkbaar ook nog..

The Velox is inderdaad een compleet ander toestel als de venture cq 4*.
Inmiddels heb ik in china een Cap232 gekocht met 161cm span. Dit zou ook leuk moeten gaan met de 15cc 4T.
Heb je de tekening van de venture60 nog kunnen bemachtigen?

Een digitale versie van de tekeningen wilde ze niet verkopen?

Uiteraard heb ik wel interesse. Ik heb de Cap wel gekocht maar weet nog niet zeker of ik hem wel ga vliegen.
Zelf bouwen is toch leuker als een ARF en de Venture60 is een prachtige kist.
Mischien iets opschalen voor een 15cc viertakt?
Ik heb hem op FlyinKing by Bruce Tharpe Engineering zelf in 2 motorige uitvoering gezien van ene Bob uit Oregon. Echt stoer !

Wat voor motoren zou je kunnen gebruiken als je een 2 motorige kist hiervan maakt? Gewoon 2 x een .65 4T of dan kleiner. ( .52 4T )

Een digitale versie van de tekeningen wilde ze niet verkopen?

Uiteraard heb ik wel interesse. Ik heb de Cap wel gekocht maar weet nog niet zeker of ik hem wel ga vliegen.
Zelf bouwen is toch leuker als een ARF en de Venture60 is een prachtige kist.
Mischien iets opschalen voor een 15cc viertakt?
Ik heb hem op FlyinKing by Bruce Tharpe Engineering zelf in 2 motorige uitvoering gezien van ene Bob uit Oregon. Echt stoer !

Wat voor motoren zou je kunnen gebruiken als je een 2 motorige kist hiervan maakt? Gewoon 2 x een .65 4T of dan kleiner. ( .52 4T )

Digi wilden ze idd nietverkopen, maar we kunnen scannen....
opschalen is niet echt nodig voor een 15cc 4tact. Kan natuurlijk wel met 10% of zo.
als je er twee motoren opzet zou ik er twee .40 / .46 2t of 2 .52 /.62 4T op zetten.

2 .62 4T klinkt wel te gek. Dan is het net een echte merlin... Mist alleen die zware tonen onderin... Dat doen we bij ons op het veld nu met 2 4stars met .62 4T. klinkt heerlijk als we die netjes langs elkaar over het veld scheren..

Tja, er is niet veel mooier als met je eigengebouwde kist vliegen. En aanpassen gaat dan zo makkelijk...

Back