Foutje bedankt - Transport trafo Hazerswoude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag wezen kijken bij een transport van een trafo van Bleiswijk naar Hazerswoude.
Het laatste stukje vanaf de N11 tot aan de Oude Rijn waar deze de boot op moest werd vandaag gereden.

Bij het op de ponton rijden ging het echter mis.

Hier staat de trafo nog goed

HerschaaldekopievanP4102698.jpg


En hier zie je dat de ponton is geknakt

HerschaaldekopievanP4102699.jpg


Hier zie je duidelijk de vouw in het ponton zitten.

HerschaaldekopievanP4102702.jpg


Hier het ponton toen deze naar de kant werd geduwd.
Hij word klein gesneden, want door de gaten drijft hij niet meer goed.

HerschaaldekopievanP4102728.jpg


Er is niemand gewond geraakt en de trafo staat veilig op de weg.
Deze moet op een nieuwe ponton, dus de weg zal nog wel even gestremd blijven.
 
Laatst bewerkt:
de moduletrailer had het warm dus dacht, ff lekker het water in hihi.

dit is wel een domme fout van mammoet.
was de transformator te zwaar??
of hadden ze de pont niet goed vastgelegd??

gr
 
De transformator was niet te zwaar.
Dit is niet de eerste keer dat een trafo hier op een ponton gereden word.
Vorig jaar is dit ook al gedaan.

Bovendien weegt de trafo 330 ton, en de operator van de SPMT vertelde mij vanochtend nog dat hij pas een boorplatform van 12000 ton op een ponton heeft gereden.

Ik vermoed dat de ballasttanks met water in het ponton niet goed verdeeld waren leeggepompt, waardoor er teveel druk op is komen te staan.
 
je stond wel mooi 1e rij
gelukkig bleef de trafo staan,
zou toch wat zijn als ie wel t water in was gevallen,
bedankt voor de fotoos
mvg markioo
 
Hallo William,


De vering van de zelfrijdende module trailers is wel goed te noemen, de trafo staat nog vrij vlak op de moduletrailers.

Volgens mij heeft Manmoet hier veel geluk gehad, voor het zelfde geld had de trafo in het water gekanteld.

Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.

Dit zijn trouwens wel de mooiste en spectaculairste foto's die je kunt maken voor je archief, altijd mooier dan de gewone foto's waar niks mis gaat.
 
Ze hebben hier heel veel geluk gehad.
Maar de ponton lag na de klap op de bodem, het is daar maar 2 meter diep.
Als dit niet was gebeurd had de trafo wel kunnen kantelen.

Het publiek stond er bovenop, en je wil niet dat die daar bovenop valt.
Zal in de toekomst wel meer op afstand worden gehouden.
De trafo staat nu midden op de weg tussen Hazerswoude en Alphen a d Rijn.
Dinsdagochtend word de trafo op een nieuw ponton gereden.
Tot die tijd moet je omrijden, met de fiets kan je er wel bijkomen.

En inderdaad zijn dit wel spectaculaire foto´s. Ik was helaas net een betere plek aan het zoeken, dus de eerste foto is van 10 seconden na de klap, want voor de sprint en de camera in de aanslag had ik dat nog nodig.
 
ik was er zelf ook bij zat op het treeplankie van de mammoet kraan
heb nog wat fotos op mn telefoon staan weet alleen niet hoe ze er af moeten
maar zal ze zo snel mogenlijk op zette
zondag gaan ze het weer proberen
je zal dan niet zo dicht bij meer kunnen komen
 
De imago schade is hoogstwaarschijnlijk groter dan de schade aan de ponton, en niet in geld uit te drukken.
De reactie dat het "dom" is suggereert dat dingen "bewust" fout zijn gedaan, en dat zijn ze pertinent niet.
 
Niet helemaal mee eens Adam want ze lopen voorop met zulk werk dus ze hebben minder last van imagoschade, eh, wie moet het anders doen?
 
Niet helemaal mee eens Adam want ze lopen voorop met zulk werk dus ze hebben minder last van imagoschade, eh, wie moet het anders doen?
Daarom juist, ze hebben een naam hoog te houden. En er zijn meerdere zwaarttransportboeren die dergelijke transporten uit kunnen voeren.

de mensen die het zooitje naar de overkant moeten brengen zijn hiervoor verantwoordelijk.
in dit geval is mammoet dat denk ik?????
Ik heb nergens geschreven dat ze niet verantwoordelijk zouden zijn, maar het is geen "domme fout".
Als het "dommigheid" geweest zou zijn had het bij één van de eerdere drie transporten al mis gegaan.
 
Ik vermoed dat de ballasttanks met water in het ponton niet goed verdeeld waren leeggepompt, waardoor er teveel druk op is komen te staan.

william schreef dit,
vandaar dat ik dat zij dat een een domme fout was.

gr
 
De oorzaak is nog niet bekend, dus kan je speculeren over wat er gebeurd is, maar dat het een domme fout is vind ik wel ver gaan.

Wellicht dat de topictitel die ik geschreven heb hier een beetje misleidend is.
Het zijn specialisten die dit werk al langer doen dan ik leef.

Je werkt met materiaal wat altijd kapot kan gaan, anders hoef ik mijn auto ook nooit naar de garage te brengen. Door de goede oprijbrug, een stuk gereedschap wat de werkvoorbereiding ongetwijfeld berekend heeft, konden ze zonder verdere ongelukken het ding terug op de kant brengen.

Geen slachtoffers, dus we praten over een financiële schade, pak dan de banken maar aan, dat kost ons allemaal meer geld.
 
Van de site van Tennet:

Laatste deel transport transformator Bleiswijk uitgesteld


12-04-2011 Het laatste deel van het transport van een transformator van een voormalig hoogspanningsstation van TenneT in Zoetermeer is uitgesteld. Bij het oprijden van de transformator op een ponton zondagmiddag 10 april 2011 is het ponton waarop de transformator over het water vervoerd zou worden geknikt. Daarom was het noodzakelijk de transformator terug op de Rijndijk te plaatsen.


Hierdoor is de Rijndijk in Hazerswoude-Rijndijk tot dinsdagavond 12 april voor autoverkeer gestremd. De transformator wordt op dinsdag verplaatst, zodat de weg weer beschikbaar is voor verkeer. Omdat eerst technisch onderzoek plaatsvindt, is het laatste deel van het transport een week uitgesteld.
 
Ik denk niet dat het een domme fout is, daar is Manmoet te professioneel voor om zo'n een domme fout te maken.
Mogelijk is de oorzaak materiaalmoeheid, wat niet is voorzien, maar dit is gissen.

Ik denk dat we gewoon het onderzoek moeten afwachten wat de oorzaak is van het ongeluk, wat gelukkig goed is afgelopen.
Maar of Manmoet de oorzaak van het ongeluk bekend zal maken is even afwachten.

Wat de schade betreft, die zal ongetwijfeld verzekerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top