Foutje bedankt - Transport trafo Hazerswoude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit zelf ook in de speciaaltransportsector (niet bij Mammoet) maar als er 1 bedrijf is dat een gedegen voorbereiding doet is dat Mammoet. Zo'n transformator kost tientallen miljoenen en geen enkel bedrijf kan het zich permitteren om in de voorbereiding van een project van dit formaat (kijk maar eens in de uitzonderlijk vervoer special van de truckstart van afgelopen jaar, gaat ook over TenneT-trafo's) zo'n kapitale blunder te maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er technisch iets niet in orde is geweest met het ponton.

Gelukkig hebben die spmt's een grote hoogteslag waardoor dit soort "oneffenheden" mooi genivelleerd worden...dat is in dit geval de redding van de trafo geweest :)
 
Vandaag wezen kijken bij een transport van een trafo van Bleiswijk naar Hazerswoude.
Het laatste stukje vanaf de N11 tot aan de Oude Rijn waar deze de boot op moest werd vandaag gereden.

Bij het op de ponton rijden ging het echter mis.

Hier staat de trafo nog goed

HerschaaldekopievanP4102698.jpg


En hier zie je dat de ponton is geknakt

HerschaaldekopievanP4102699.jpg


Hier zie je duidelijk de vouw in het ponton zitten.

HerschaaldekopievanP4102702.jpg


Hier het ponton toen deze naar de kant werd geduwd.
Hij word klein gesneden, want door de gaten drijft hij niet meer goed.

HerschaaldekopievanP4102728.jpg


Er is niemand gewond geraakt en de trafo staat veilig op de weg.
Deze moet op een nieuwe ponton, dus de weg zal nog wel even gestremd blijven.

Vandaag wezen kijken bij een transport van een trafo van Bleiswijk naar Hazerswoude.
Het laatste stukje vanaf de N11 tot aan de Oude Rijn waar deze de boot op moest werd vandaag gereden.

Bij het op de ponton rijden ging het echter mis.

Hier staat de trafo nog goed

HerschaaldekopievanP4102698.jpg


En hier zie je dat de ponton is geknakt

HerschaaldekopievanP4102699.jpg


Hier zie je duidelijk de vouw in het ponton zitten.

HerschaaldekopievanP4102702.jpg


Hier het ponton toen deze naar de kant werd geduwd.
Hij word klein gesneden, want door de gaten drijft hij niet meer goed.

HerschaaldekopievanP4102728.jpg


Er is niemand gewond geraakt en de trafo staat veilig op de weg.
Deze moet op een nieuwe ponton, dus de weg zal nog wel even gestremd blijven.
Zit zelf ook in de speciaaltransportsector (niet bij Mammoet) maar als er 1 bedrijf is dat een gedegen voorbereiding doet is dat Mammoet. Zo'n transformator kost tientallen miljoenen en geen enkel bedrijf kan het zich permitteren om in de voorbereiding van een project van dit formaat (kijk maar eens in de uitzonderlijk vervoer special van de truckstart van afgelopen jaar, gaat ook over TenneT-trafo's) zo'n kapitale blunder te maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er technisch iets niet in orde is geweest met het ponton.

Gelukkig hebben die spmt's een grote hoogteslag waardoor dit soort "oneffenheden" mooi genivelleerd worden...dat is in dit geval de redding van de trafo geweest :)
www

Vind het een slordige zet van Mammoet, stabiliteit is niet naar gekeken en ballast water innemen in tanks hebben ze nog nooit van gehoord. mammoet goed in hijswerk maar op water hebben ze geen ervaring.
piet
 
5 en een half jaar later op een topic reageren is ook niet zo ......
Verder dan nog beweren dat Mammoet niet veel kan op water ????
Kom op zeg, ze halen russische duikboten vanaf de zeebodem.

Laat mensen en bedrijven in hun waarden, tenzij je weet en kan bewijzen waarover men praat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top