Foutje bedankt!!

Deze week begonnen aan de bouw van mijn Super Air van BH.
Zee voorzichtig en rustig aangebouwd. Vleugel was gisteren bijna klaar nog even de naad van de vleugel voorzien van een sticker zodat deze niet zichtbaar is. Vleugel even gedraaid. PANG!!! Vleugel raakt de hoek van mijn bureau, groot gat in de folie. Je kan wel nagaan dat er wat verwensingen zijn gevallen.:mad::mad::mad:

Anyway!
Hoe kan ik dit het beste repareren? De folie is geen oracover of iets dergelijks, maar een soort stickervel. Kan natuurlijk de vleugel opnieuw folieen, in ieder geval de bovenkant, maar dan ben ik mijn belijning kwijt. Dit is natuurlijk zonde die kist heeft nog geen millimeter gevlogen.

Weet iemand een oplossing?

Is et gat tegroot om er gewoon een mooie decal op te plakken?
Van een mooi logo wordt ie toch niet lelijk? ;)

Wel zonde man, zonder stepen issie idd een stuk saaier.
Maar er zijn oracovers met printje, mischien een mooie checker covering?

Waar maak je je druk om!
Eergister de folie van een Thundertiger e-Hawk 1500 vleugel moeten afstropen.
Achterlijst ter hoogte van 1 ailleron niet of nauwelijks niet verlijmd! Schots en scheef. Notabene nieuwe vleugel. Bijeengehouden door folie.
Ik kwam daar achter omdat ik een wingservo wilde inbouwen.
De vleugel is nu hersteld met nieuw balsa...

Maar goed... gewoon patchen met oracover. Het is niet anders.
Folieijzer eerst op 75 graad en rustig de folie aanzetten. 7-10 mm overlap is voldoende.
Hoekjes mooi rond afknippen opdat je geen ezelsoren krijgt.
Ronde hoeken laten vele malen minder snel los dan scherpe hoekjes.
Als de folie netjes is aangezet, kan de bout op 100-120 graden worden gezet en kan het folievlak opgespannen worden, samen met de rest.
Met een folieföhn gaat dat het mooiste...

Striping eventueel hestellen met automotive beletteringsfolie (zelfklevend) of ook gewoon met oracover... of zelfklevende ora.

De covering van de Super Air is vast zo slecht als alle ARF coveringsbagger... en laat op den duur los... dus... eens moet het toch overgefolied worden.

1x onzalige landing en je hebt weer een hobby voor de hele week.

Hier een modiefied Calmato... Helemaal zelf in Calmatostyle..

full

En... Het is maar een zuur verdiend ARF-je... denk maar niet aan je zelfgebouwde schaalkist waar je een dikke twee jaar aan heb zitten zweten...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back