H
hezik
Guest
Nu gezien in 2 stuks, waaronder ook de kit die ik had. Een vrij knullig foutje, daarom dat ik het hier maar even meld.
De click romp kun je niet verkeerdom lijmen. Reden hiervoor is dat de vleugel-verbindingen assymetrisch gesneden zijn.
Qua kleurenschema ligt dan ook vast hoe je het hoogteroer eraan moet zetten.
Nu komt de grap.. ik heb mijn clik! 100% volgens de bouwbeschrijving en kitinhoud gebouwd, dus met pull-pull en de servo's op de aangegeven plekken. Als je dat met de hoogteroerservo ook doet, komt de servohevel op het roer, aan de verkeerde kant van de romp uit. Ook die is voorgesneden.
Het is dus echt een fout in de kit. Dus als je de kit koopt en gaat bouwen zoals ze 'm bedoeld hebben, denk er dan aan dat je de servohevel van het hoogteroer NIET in het voorgesneden gat moet lijmen.
Verder is het overigens een mooi en licht kitje. De mijne heb ik dus helemaal stock gebouwd, zonder verdere truuks om 'm licht te krijgen, dus bv. ook met de depron strips aan de zijkant als 'torsiebox' ipv lichter carbon.
Totaal AUW ex accu: 105 gram. Is dus niet verkeerd. Als je de torsiebox weglaat en daar carbon voor pakt, kun je zonder frezen en met accu op zo'n 110 gram uitkomen.
De click romp kun je niet verkeerdom lijmen. Reden hiervoor is dat de vleugel-verbindingen assymetrisch gesneden zijn.
Qua kleurenschema ligt dan ook vast hoe je het hoogteroer eraan moet zetten.
Nu komt de grap.. ik heb mijn clik! 100% volgens de bouwbeschrijving en kitinhoud gebouwd, dus met pull-pull en de servo's op de aangegeven plekken. Als je dat met de hoogteroerservo ook doet, komt de servohevel op het roer, aan de verkeerde kant van de romp uit. Ook die is voorgesneden.
Het is dus echt een fout in de kit. Dus als je de kit koopt en gaat bouwen zoals ze 'm bedoeld hebben, denk er dan aan dat je de servohevel van het hoogteroer NIET in het voorgesneden gat moet lijmen.
Verder is het overigens een mooi en licht kitje. De mijne heb ik dus helemaal stock gebouwd, zonder verdere truuks om 'm licht te krijgen, dus bv. ook met de depron strips aan de zijkant als 'torsiebox' ipv lichter carbon.
Totaal AUW ex accu: 105 gram. Is dus niet verkeerd. Als je de torsiebox weglaat en daar carbon voor pakt, kun je zonder frezen en met accu op zo'n 110 gram uitkomen.