Foutje van graupner? (MX-16S zender accu)

Cheeta

Forum veteraan
Foutje van graupner bij het monteren van het stekkertje?

cimg0262nh8.jpg

cimg0264kf4.jpg

Lijkt mij gewoon garantie (heb de verkoper al op de hoogte gesteld) accu is nog niet gebruikt constateerde het bij het controleren van de zender voordat ik ging laden

Er is in ieder geval niets niet goed gegaan.

Was je al bij de verkoper geweest? zoja dan had hij hem toch al even kunnen omruilen met een akku van een andere zender.

Zo nee, dan zou ik dat alsnog even gaan doen.

Hoi,
Bij mijn MX-12 zat het precies zo. Nou was ik toch al niet te spreken over dat stekkertje; je krijgt het bijna niet los zonder aan de draden te trekken.
Ik heb er een BEC-stekkertje tussen gezet zodat ik mijn accu makkelijk uit de zender kan halen.

heb hem al ingelicht maar gaf dit meer aan aan andere mensen om hier op te letten sluiting in een accu kan nare gevolgen hebben voor je zender.

Op het moment zit ik met een zelfde probleem als hierboven.
Nooit problemen gehad, maar nu met een nieuw accupakket maakt hij geen/slecht contact bij de minste bewegingen aan de stekker. Als ik mijn accupakket in de zender heb en hij de stekker wat aandrukt doordat het accupakket er tegenaan ligt is er geen probleem, maar dit vertrouw niet.
Nu vroeg ik mij af of ik aan de 2 draadjes achter het vrouwelijke stekketje op de printplaat ook een standaard servo stekker kan solderen? (en zo het orginele graupner stekkersysteem omzeilen)
Als het moet ik het verduidelijken met een foto.

Groeten Rick

Ik snap niet helemaal wat je wilt gaan doen maar ik ken het probleem.....

http://www.modelbouwforum.nl/forums/1627218-post43.html

Bij mijn MX-12 heb ik de draadjes op de plek van het vrouwelijke stekkertje gesoldeerd dacht ik maar ik weet niet meer precies hoe. Bij mijn MX-12 én MX-16 heb ik de draad naar de accu doorgeknipt en er een servo-stekkertje tussen gezet zodat je in ieder geval nooit meer aan dat rottige blokstekkertje hoeft te komen. Zorg maar dat het goed zit want je krijgt een keer spijt....

Wat nogal eens gebeurt is, dat de huls van de contrasteker mee naar voren schuift als de accusteker wordt losgetrokken. Als je daarna de accusteker weer monteert klikt-ie prachtig in de huls, maar het is de vraag of de pootjes wel kontakt maken.

Het beste is om het printje, waarop de contrasteker zit even los te schroeven en daarna de huls met de hand terug te duwen. Daarna de huls met een drupje secondenlijm vasthechten aan de print kan geen kwaad en voorkomt, dat het weer gebeurt.
Bij de accusteker wil het nogal eens gebeuren, dat de draadisolatie wat opstroopt (zie plaatjes hierboven). De isolatie met de hand terugschuiven gaat redelijk gemakkelijk. Daarna met kontaktlijm vasthechten aan de steker.

Bedankt Jan
Probleem is opgelost, vrouwelijk stekkertje teruggeschoven en alles deed het weer naar behoren. De stekker aan de accu heb ik met wat ''hot glue'' gezekerd.

Groeten Rick

zelfde probleem hier met de mx16 rotary
heb er ook een druppel smelt lijm tussen gedaan durf hem neit meer los te trekken ivm dat je dan de hele boel stuk trekt

grtz lip

Back