Foutmelding bij bekijken profiel

Bij het bekijken van het profiel van sommige leden komt de volgende foutmelding tevoorschijn:
Warning: mktime() expects parameter 5 to be long, string given in [path]/includes/class_userprofile.php on line 260

Dit is echter niet bij iedereen het geval. Bij Manuel bijv. niet, bij Ducharry en Bertpleizier bijv. wel. Erger nog. Als je deze foutmelding in zijn geheel in Google ingeeft, is het modelbouwforum zelfs de eerste hit.;)

Nee, is reeds bekend.. desbetreffende gebruikers zijn al lang lid, en hebben hebben nooit hun geboortedatum ingevuld. Bij de migratie van phpBB naar vBulletin (nu bijna 2 jaar geleden) zijn die datums dus ook niet meegegaan en komt bovengenoemde foutmelding bij hun profiel te staan...

Dat is dus reden, het is niet zo fraai, ik weet het.

Robert (die genoeg bezigheidstherapie heeft nu ;-) Sinterklaas is weer in het land en er lopen een paar kinderen te stuiteren hier ;-) )

Robert

Hmmz... toch vind ik het vreemd. Want ik draai zelf ook vBulletin en heb deze foutmelding niet als mensen geen geboortedatum ingevuld hebben. Dan zou het inderdaad aan de migratie moeten liggen ergens.

Mocht je ooit eens zin het tijd hebben, is het misschien op te lossen door met een promotion of een query de users die de birthday niet ingesteld hebben, te moven naar een additional usergroup afgeleid van de registered group.
Dan daar een mysql query op los laten om de birthdate op 00-00-0000 te zetten en daarna deze groep users weer terug moven naar de standaard usergroup waar ze eerst in zaten, dan zou het gefixed moeten zijn.

Gezien het aantal users kan dit een paar minuten gaan duren.:D
Maar het kan ook verspreid worden over een tijdsperiode, steeds een paar als je ze tegen komt ofzo.

Moet je echter zelf weten, als er mee te leven valt zoals het nu is, dan is het ook goed uiteraard.;)

Prettig Sinterklaas alvast. Leuke periode, helaas zijn mijn kids daar inmiddels te oud voor.

Back