Foutmelding tijdens installeren van Aerofly Prof Delux

• Topicstarter Topicstarter van puffele
  • Startdatum Startdatum
V

van puffele

Guest
Ik weet niet of ik mijn vraag in het juiste topic plaats. Zo niet dan moeten de mods me maar een schopje geven naar topic waar het wel moet staan.

Het is namelijk zo dat ik tijdens het installeren van de Sim: Aerofly Proffesional Delux een foutmelding krijg tijdens installatie proces. En ik heb geen idee waar dat aan kan liggen. (zeker niet aan de systeemeisen van de pc, want die is net 2 maanden oud met alles erop en eraan.

Het gebeurd namelijk aan het einde van het installatie proces (zie schermafdruk hieronder
afb17737.jpg

Op dit bestand blijft hij hangen, om dan na enige tijd de volgende foutmelding te laten zien
afb17738.jpg

Ik kan dus alleen nog maar op OK klikken en dan stopt dus de installatie.

heeft iemand een idee wat er mis kan zijn
Ik hoor het graag

de fout betekend dat hij een fout ziet (beschadiging) in het bestand. Dit kan 2 oorzaken hebben :
- CD stuk / vies / slecht of zoiets
- CD / DVD speler heeft moeite met die CD te lezen, heb ik wel vaker gezien.

Probeer eens een andere CD drive of een andere PC. Ik gok dat je CD speler die CD niet goed wil lezen, waarom zou ik niet weten. CD kan dus op de grens van goed liggen, drive kan iets verlopen zijn enz....

Omdat ik de extensie .cab niet kende heb ik hem even opgezocht:

CAB file (Cabinet file)
Dit zijn bestanden met de extensie .CAB, welke door Microsoft gebruikt wordt voor het maken van installatie bestanden voor o.a. Windows zelf. Oorsponkelijk bedoeld om precies op 1 disk (1,44 Mb) te passen. In een DOS venster kun je deze bestanden uitpakken met het EXPAND commando.

Het probleem ligt waarschijnlijk in de setup van de installatie, als ik me niet vergis. Verder ben ik hier maar een leek in dus ik zal zwijgen...

de fout is dat hij de cab bestand ziet als kapot. CRC is een controle waarmee een bestand kan worden gecontroleerd op fouten. deze .cab komt dus niet door de controle heen, is dus beschadigd volgens de setup.

Tadango zei:
de fout betekend dat hij een fout ziet (beschadiging) in het bestand. Dit kan 2 oorzaken hebben :
- CD stuk / vies / slecht of zoiets
- CD / DVD speler heeft moeite met die CD te lezen, heb ik wel vaker gezien.

Probeer eens een andere CD drive of een andere PC. Ik gok dat je CD speler die CD niet goed wil lezen, waarom zou ik niet weten. CD kan dus op de grens van goed liggen, drive kan iets verlopen zijn enz....

Ik heb inderdaad ipv de DVD speler nu de DVD brander geprobeerd. En via deze weg heb ik wel de Sim kunnen installeren.

Dus nu kunnen we van de week eens aan de slag gaan. Ik heb namelijk een Hitec optic 6 zender die ik aan kan sluiten op mijn pc.

Back