Ik heb deze Fox uit elkaar van mijn broer gehad lang geleden bij Evert gekocht. Nu wil ik de motor in elkaar zetten en weer gaan gebruiken. Wie weet hoe ik de cilinder bus en kop gemonteerd moet worden, er zit een rond gat in de cillinderbus welke kan monteer ik deze, moet de zuigerkam naar voren of achter gericht worden
Het gat in de cilinder zit aan de kant van de uitlaatpoort , de kam op de zuiger aan de kant van de spoelpoort , dit is tegenover de uitlaatpoort en voor de kop , de glowplug het dichtst bij de uitlaatpoort . Groeten Jef
Ik heb ook een Fox 15, ooit gekregen. Ding is totaal versleten, compressie 0. Als je in de uitlaat kijkt zit de kam aan de overkant. Precies zoals Jeff beschrijft
Goede herinneringen aan de Fox 15.. Startte goed, had redelijk vermogen, maar was wel een jankertje! De Fox demper deed wel iets, maar zit met 2 korte Amerikaanse kruiskop schroefjes vast, dus dat raakte wel eens los. En zo'n schroefje vind je nooit meer in het gras terug.... Trouwens, bij het in elkaar zetten van een motor altijd wat naaimachineolie gebruiken!
Leuk motortje Jan ben beneiuwd hoe dat gaat lopen. Als je er niet uitkomt zet ik em wel voor je in elkaar.
Ik zit met volgende, ik heb 3 pakking ringen 1 voor het carter deksel, een dikke voor de kop denk ik maar dan houw ik er nog 1 over waar ik geen raad mee weet
Je kunt kiezen, dikke shim voor de kop, of een dunne, of allebei. Zo pasten wij de compressie aan op de luchtdichtheid ter plaatse...
Inderdaad, ik denk dat de dunne een shim is. Fox motoren werden in de fabriek proefgedraaid voordat ze verstuurd werden. Dus gewoon beide, de dunne en de dikke onder de kop monteren.