Fp heli reageerd niet goed op pitch

NA ENIGE TIJD AAN MIJN HONYBEE FP TE HEBBEN GESLEUTELD,
EN ALLES IN BALANS GEMAAKT EN OOK EEN KLEIN BEETJE GEHOOVERD,
HEB IK NU HET PROBLEEM DAT DE HELI BIJN ALLEN MAAR NAAR LINKS WIL
IK KRIJG HEM DAN BIJNA NIET TERUG NAAR RECHTS:confused:.

ALS IK NAAR MIJN PITCH KIJK DAN STAAT DEZE OOK EEN BEETJE SCHUIN
BIJ HET HOVEREN EN BIJ HALF GAS ONGEVEER IK KRIJG HEM NIET RECHT.

EN TOCH STAAT ALLES IN EEN NEUTRALE STAND ALS DE MOTOR STIL STAAT ALLES IS MOOI LEVEL.

ALS IK DE HELI NAAR VOREN WIL LATEN GAAN DAN MOET IK MIJN STICK HELEMAAL SCHUIN NAAR VOREN DOEN OM OOK MAAR EEN BEETJE RECHT TE KUNNEN VLIEGEN,IK MOET DAN SCHUIN RECHTS NAAR VOREN DOEN?

EN DAT GELD VOOR ACHTER UIT HETZELFDE.

KAN IK HIER IETS AAN VERANDEREN ALLES ZIT NAAR MIJN INZIENS GOED.
OF HEEFT HET MISCHIEN IETS TEMAKEN MET HET UITBALANCEREN VAN DE ROL ROELEN??:confused::confused:

IK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN DIT VLIEGD NU TOCH OOK NIET ECHT FIJN..
 
Heb je je zendertrims neutraal staan? Die schuifjes op je afstandbediening?

Anders laat er iemand naar kijken die ervaring heeft
 
Klopt dat leest niet erg prettig zullen we maar zeggen. Over je probleem:

- Pitch word de bladhoek mee bedoeld niet de hoek waarmee de helikopter in de lucht hangt.
- Het klopt dat de helikopter iets naar rechts helt dat is normaal en is compensatie van de kracht die op de helikopter word uitgevoerd door de staartrotor. (schuin is dus goed als hij maar stil hangt)

Verder kan je controleren:
- Zoals FC zegt de trims zorg er voor dat deze als basis in het midden staan.
- Staan ze in het midden en moet je sturen om hem stil te houden zorg er dan voor dat je hem trimt op die stick die je moet compenseren ( moet je naar voren sturen dan trim je naar voren)
- Werkt dit allemaal wel maar niet genoeg moet je de lengte van de pushrods aanpassen.

Na dat je deze stappen doorlopen hebt moet hij weer werken.

Wat betreft het sturen gaat dat een beetje gek maar dat komt dan weer voort uit het feit dat hij wat schever hangt dan een CP ( door het lagere toerental) Dit klinkt wel normaal en moet minder aanwezig zijn wanneer de helikotper goed is getrimt
 
- staat de swash recht (dat schuifje op de as wat links/recht voor/achter doet als jij dat op de zender ook doet)

- alle linkjes vast, kunnen ook niet zomaar verschuiven?

- alle linkjes zitten op dezelfde afstand in de hevel op de servo?

- trim op nul voor je al het voorgaande test... En even de motorstekker loshalen voor dat ding er spontaan vandoor gaat als je sleutelt
 
Je caps lock staat aan, en dat komt schreeuwerig over....
Ook ik weet dat me dit weer negatieve credit gaat geven ,
maar waarom deze reply:confused: serieus het slaat werkelijk nergens op ,

+ dat het totaal niks toegevoegd aan zijn vraag :???:


OT : na is dit ook wel weer makkelijk maar stef stuntpiloot,
heeft de juiste post :cool:
 
Ook ik weet dat me dit weer negatieve credit gaat geven ,
maar waarom deze reply:confused: serieus het slaat werkelijk nergens op ,

+ dat het totaal niks toegevoegd aan zijn vraag :???:


OT : na is dit ook wel weer makkelijk maar stef stuntpiloot,
heeft de juiste post :cool:

Negatieve credit valt denk ik wel mee. De opmerking is opzich ook wel duidelijk alleen nogal bot. De openingspost komt inderdaad schreeuwerig over.


Enne daarnaast; Graag gedaan:D
 
Bedenk ook dat admins dit soort dingen veel vaker meemaken, en als je voor de zoveelste keer iemand ziet die de capslock te enthousiast gebruikt, dan word je wel eens kortaf, denk ik.
 
Back
Top