FP helicopter

Hallo,

Inmiddels ben ik zo'n beetje alle website met helicopters wel af geweest.
Ik ga of voor de Esky Big Lama of voor een FP helicopter.

Nu wil ik liever voor een FP helicopter gaan, aangezien ik die er mooier uit vind zien met maar één rotor.

Mijn vraag is nu aan jullie:
Waar kan ik een beetje een FP helicopter van formaat vinden, zo rond de 60-70 cm.
Wat ik belangrijk vind is dat het er ook uit ziet als een helicopter.
Dus graag met een omhulsel zoals bijvoorbeeld, de Big Lama, Dauphin, Coast Guard, oftewel realistisch.

Kunnen jullie mij een goede FP helicopter aanraden?

Welkom op het forum!

Mag ik vragen waarom je perse zo'n grote Fp wilt?
Merendeel van deze apparaten is ong. 30 cm...

De funcopter van multiplex is een grote fp heli.
Is denk ik nog niet leverbaar. Heeft al veel vertraging gehad.

Mvg, Demen.

Allereerst welkom op het forum,
Het lijkt mij dat je nog niet exact weet wat je wilt of wat het precies inhoudt.
Heel logisch, er zijn veel grote verschillen, maar ik raad je aan eerst de diverse topics over betreffende helies eerst te lezen, zodat je weet waar je aan begint, en wat de voor / nadelen van een bepaald systeem (coax/FP/CP) zijn alvorens te beslissen wat je echt wilt.
Met alleen het uiterlijk van de heli maak je mogelijk de verkeerde keuze.
Succes.

Beste mensen,

Heel hartelijk dank voor de vele reacties.
Ik zal nog even wat meer info over mezelf geven.

Ik ben begonnen met twee kleine coaxiale helicopters.
Nu wil ik dus de stap maken naar grotere modellen.
De Esky Big Lama is lekker groot, maar is weer coaxiaal.
Ik wil graag een model dat je ook nog een beetje met fatsoen in een kast kunt zetten zonder dat iedereen denkt dat het een ufo is. (beetje overdreven weet ik)

Een CP wil ik niet, dus ga ik liever voor een mooie FP. Deze zien er al veel meer uit als een "normale" helicopter.
Ik ben ook wel geinteresseerd in een goed FP model van rond de 50-60cm waar ik een mooie canopy bij kan kopen, zoals bijvoorbeeld de Airwolf look.

Ik hoop dat ik jullie nu meer input heb gegegeven voor mijn vraag :D

mvg Peter

Multiplex Funcopter is een goed keus. Deze is goed stabiel en erg crash bestendig. Wil je buiten wat meer vliegen is het een goede keus.

Geen idee maar ik ga van de LMH 120 corona uit want dat is dezelfde :) Daar heb ik al redelijk wat ervaring mee. De MPX versie moet straks wat beter verkrijgbaar zijn als in tenminste leverbaar is......

Zo ver ik weet is de funcopter nog niet leverbaar.
Voor de LMH120 corona zijn wel legio mooie rompen verkrijgbaar....en aangezien de funcopter hierop gebaseerd is zal dat wellicht ook wel loslopen.

Back