FP100 Hobbyking

beste

Ik sta op het punt om volgend helitje te kopen op HK:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking FP100 2.4Ghz 4CH Micro Helicopter Mode 2 (RTF)

Ik zie dat er al 2 lipotjes bij zitten, maar zou er graag nog enkele bij bestellen,
ik heb op de HK site al enkele gevonden maar zou graag een iets zwaardere steken, meer mah dus zodat ik iets langer kan vliegen.
Nu is mijn vraag, hoe zwaar mag ik gaan, dat de heli dan niet in onbalans komt.

Standaard is de lipo 120mah, en ik vind er enkele losse te koop van 130mah en 160mah, ik neem aan dat die 130 nog geen kwaad kan, maar gaat die 160 dan niet te veel wegen?

Verder zie ik dat je de T2 twin rail hebt en de T1 single rail, wat is het verschil daarvan?

hier de links:

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 130mah 1S 25C Lipo Pack (Nine Eagles style - T2 Twin Rail for older models)

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 130mah 1S 25C Lipo Pack (Nine Eagles style - T1 Single Rail for 2010+)

Graag wil ik hierover even jullie deskundig advies, want prijs - kwaliteit zit dit helitje toch wel erg goed denk ik, hij is te vergelijken met de trex 100 en eflite blade denk ik.

Mvg Jonathan

voor die prijs zou ik gewoon blijde accu's bestellen dus de 130 en 160 mA die ene euro maakt dan ook niet uit.

dat twinrail of singlerail heeft te maken met de connector op de accu want die lijken verschillend. Jij hebt een model van 2010+ denk ik dus moet je single rail hebben maar dat weet ik niet zeker. gewoon even vragen bij hun live support of goed op de foto's kijken

18790-sub1.jpg

18791-sub.jpg

Hoi Jonathan,

Ik zou deze heli eerder vergelijken met een Nine Eagle Solo pro.
Het enige verschil wat ik zie zijn de servo's, bij de solo pro zijn deze lineair.

Ik denk dat je het beste je aan 120mah kan houden, of in ieder geval een accu van hetzelfde gewicht.
Op zo'n kleine heli is kan een paar gram al een hoop verschil maken.

Maar heb je ook al bedacht waar je de reserve-onderdelen vandaan gaat halen?
Het is zwaar balen als je zo'n heli'tje van hobbyking haalt, en vervolgens ook weer 4 weken moet wachten op de onderdelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van HK, ik bestel er zelf ook erg veel.
Het punt is dat je in de eerste paar vluchten de meeste kans hebt om iets te slopen, en dus vrij snel weer wekenlang moet wachten op de nieuwe onderdelen.

Als ik de kop zo zie zou het zomaar kunnen dat deze onderdelen uitwisselbaar zijn met de solo pro, wat dit probleem weer op zou lossen.

Succes met kiezen!

Andries

Hoi Jonathan,

Ik zou deze heli eerder vergelijken met een Nine Eagle Solo pro.
Het enige verschil wat ik zie zijn de servo's, bij de solo pro zijn deze lineair.

Ik denk dat je het beste je aan 120mah kan houden, of in ieder geval een accu van hetzelfde gewicht.
Op zo'n kleine heli is kan een paar gram al een hoop verschil maken.

Maar heb je ook al bedacht waar je de reserve-onderdelen vandaan gaat halen?
Het is zwaar balen als je zo'n heli'tje van hobbyking haalt, en vervolgens ook weer 4 weken moet wachten op de onderdelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van HK, ik bestel er zelf ook erg veel.
Het punt is dat je in de eerste paar vluchten de meeste kans hebt om iets te slopen, en dus vrij snel weer wekenlang moet wachten op de nieuwe onderdelen.

Als ik de kop zo zie zou het zomaar kunnen dat deze onderdelen uitwisselbaar zijn met de solo pro, wat dit probleem weer op zou lossen.

Succes met kiezen!

Andries

beste

het is meer de bedoeling om tijdens de winter hier binnen ook nog iets van fun te beleven, verder heb ik 1 nitro monster truck, 1 FG monster truck, 2 schaal 1:10 short course trucks, 1 easystar, 1 honey bee en dan nog een 4 ch vliegtuig van HK dus denk dat ik mij daarmee wel nog kan bezighouden mocht ik eens 3weken moeten wachten op onderdelen:p

Ik denk dan nog enkele lipotjes bij te bestellen van 130mah want die originele van 120 kan ik niet apart bestellen op HK. Nu moet ik enkel nog weten welke van de 2 ik moet nemen, die single rail of die twin rail, daar wil ik zeker over zijn, want als deze dan niet passen ...

mvg

Deze heeft wel echt veel mee van de solo pro... Weet er iemand of onderdelen uitwisselbaar zijn? misschien een goed alternatief in verband met prijs...

Dit is een combi tussen de Solo Pro en de Trex 100. De rotor setup is duidelijk Solo Pro, maar de ontvanger en zender zijn Trex 100s. Je kan deze heli ook binden met een Turnigy 9x zender.

Deze heeft wel echt veel mee van de solo pro... Weet er iemand of onderdelen uitwisselbaar zijn? misschien een goed alternatief in verband met prijs...
quote van op de hk site;
'The new Hobbyking FP100 2.4Ghz 4CH micro helicopter is a high performance fixed pitch heli at an unbelievable price! (Compare this to the Align Trex 100)'

en dezelfde heli onder een andere naam op een andere site:
'It's a Replica of the leading "A" brand Helicopter, one third of the price, 90% of flight performance - WL Toys V911
Let's face it, some factory do make replicas. WF Toy bought the original one back to factory and clone it, V911 is the result. Let's not talk about right or wrong, the result is that it has 90% of flight performance with one third of the price, how about that? The original one is made by the leader in the industry, it is a 100 class heli, very durable, aim for first time flyers. This V911 also has the same features, it uses a lot of elastic material, plus it's very light weigh, so it is almost crash proof, this is great news for any beginners. Compare with the original one, the finishing are different, but hey, one third of the price.... you know there is a catch. But for flight performance, don't worry, it flies perfectly, very stable and controllable, I crash the heli on purpose and it still in tact. Overall the V911 is a good choice for everyone, it flies well, very durable, and best of all, it's low price, you won't regret for buying it.'

Heeft al iemand ervaring met ali express?
Die verkopen echt alles, is zowat hetzelfde als alibaba, maar
bij ali expres moet je niet per lot van 50 ofzo kopen maar gewoon per stuk.
Heb hier even gekeken voor de heli en kwam op volgend resultaat uit !

Wholesale v911 - Buy Low Price v911 Lots on Aliexpress.com

Je kan er zelfs ook de onderdelen krijgen, en het leukste vanal is,
het is gratis verzending!
Nogmaals, je kan er echt ALLES op kopen, dus zoeken maar !

Ik heb wel nog 1 opmerking, zou dit problemen kunnen geven met douane en dergelijke mocht ik hem daar bestellen?

Mvg Jonathan

hmm, 30$...
ik denk dat ik er maar eens een stuk of 20 koop om door te verkopen :D

tot grote spijt heb ik ondervonden dat de verzendkosten ook nogmaals het bedrag van de heli zijn.
Daarom ben ik op een andere uitgekomen nl op volgende website, ik ga de heli bestellen en nog eens 2 x de set van 2 lipotjes (heb ik in totaal 6 lipo's):

Wholesale New Arrivals 4CH 2.4Ghz V911 RC Helicopter 23cm Radio Remote Control RTF single propeller LCD Display Gyro

Wholesale free shipping v911 19 battery helicopter part for WL v911 rc mini RTF helicopter

Bij deze heb je dan wel weer gratis verzending, lagere prijzen dan dit ga je niet vinden denk ik, je ziet maar !

mvg

tot grote spijt heb ik ondervonden dat de verzendkosten ook nogmaals het bedrag van de heli zijn.
Daarom ben ik op een andere uitgekomen nl op volgende website, ik ga de heli bestellen en nog eens 2 x de set van 2 lipotjes (heb ik in totaal 6 lipo's):

Wholesale New Arrivals 4CH 2.4Ghz V911 RC Helicopter 23cm Radio Remote Control RTF single propeller LCD Display Gyro

Wholesale free shipping v911 19 battery helicopter part for WL v911 rc mini RTF helicopter

Bij deze heb je dan wel weer gratis verzending, lagere prijzen dan dit ga je niet vinden denk ik, je ziet maar !

mvg
verzendkosten maken de deal idd minder interessant.
ik heb dezelfde heli bij hk in bestelling staan, de fp100. staat wel in BK en volgens de livesupport kan dit nog een weekje of drie duren :(

Back