FPV bait boat

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door sipdawg, 12 jan 2020.

  1. Tom773

    Tom773

    Lid geworden:
    2 nov 2018
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Belgie
    Dag Lorenzo,

    Ik heb een n20 6v slow gear motor gebruikt, ong 50-60RPM. kost een paar euro, dus direct een paar besteld.
    Zijn krachiger dan ik verwacht had, klein en licht. In de testopstelling werkt het goed, nu enkel wachten op nog een paar bestellingskes om het definitief af te werken.

    Het is een BT2, ideaal om wat mee te knutselen, en ook goed bereikbaar binnenin zonder iedere keer alle kit te moeten opensnijden. Die voervijzel maakt hem wat topzwaar en minder stabiel denk ik,
    Ik kan me niet herinner dat ik al ooit de 2 batterijen heb leeggevaren;

    Ik beklaag het mij dat ik dit niet eerder heb gedaan, zoveel houdt het niet in. En met een extra servo ook het kipsysteem upgraden, en ik zal de lichtjes die ik nu donker heb gespoten ook op een kanaal van de zender zetten. In noodgeval kan ik deze dan aanleggen.

    mvg

    Tom
     
  2. Plancke Lorenzo

    Plancke Lorenzo

    Lid geworden:
    1 aug 2017
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Poperinge
    Edge
    De reden dat er 2 fishfinders is steken is vrij simpel ,de eagle cuda is ongeveer 15 jaar oud en werkt met een versterker, is wel een goede dieptemeter .
    Maar kan je kwa details niet vergelijken met de lowrance dsi met camera overbrenging , en als ik die eagle cuda eruit haal zit ik met een gat in de romp dat kan ik natuurlijk dicht maken .
    Maar wat zou ik nog krijgen voor die oude goedwerkende eagle cuda 100 euro of iets dan laat ik hem nog liever erin steken .
    Mvg Lorenzo
     
  3. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Als ie er inzit en niet tot last is, gewoon laten zitten dan.
    het vreet geen brood ja.
     
  4. MVO1980

    MVO1980

    Lid geworden:
    4 feb 2021
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Goede avond,
    Ik sta op het punt een pixhawk aan te schaffen maar nu valt mijn ook op de aansluitwaarde van 6V...?
    Iemand enig idee hoe dit zit. ook ik ben een voerbootje aan het maken maar dit werkt allemaal op 12V.
    voor de Pixhawk zit nog een powermodule. is het zo dat dit een stepdown is van 12V naar 6V?

    upload_2021-3-9_22-17-53.png
     
  5. MVO1980

    MVO1980

    Lid geworden:
    4 feb 2021
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Ik vergeet nog een paar korte vraagjes te stellen... je leest veel over dat de gps module ver van overige elektrotechniek geinstalleerd moet worden. dit heeft te maken dat er ook een compas in zit die gevoelig is voor straling en metalen onderdelen. hoe hebben jullie dit opgelost. ik wil graag alles in de boot houden en zo min mogelijk toeters en bellen op de boot.
    verder heb ik ook gelezen dat je een tweede PGS module kunt gebruiken om een nauwkeurigere locatie bepaling te krijgen. het is mu nu niet helemaal duidelijk of die nu op de boot moet zitten of aangesloten op je laptop/tablet. iemand hier ervaring mee?
     
  6. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Een beetje drone zit ook alles op elkaar gepakt en werkt ook.
    Met een boot heb je iig nog wat vrije ruimte om daar wat mee te spelen.
    Ik zou hem aan de bovenzijde wel zo weinig mogelijk blokkeren dit ivm de satellieten.
     
    MVO1980 vindt dit leuk.
  7. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    ???
     
  8. Tom773

    Tom773

    Lid geworden:
    2 nov 2018
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Belgie
    De Pixhawk draait op 5v.
    Dit kan je met een BEC van 12v naar 5v brengen. Ik heb een set besteld waar een kabel met printje bijzit en dit van 12v naar 5v brengt.

    Hopelijk krijg ik eerstdaags mijn bestelling en kunnen we ermee aan de slag.

    mvg,

    Tom
     
  9. MVO1980

    MVO1980

    Lid geworden:
    4 feb 2021
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Hi Tom

    dat printje is dat niet de pm02 met twee xt60 aansluitingen eraan...?
     
  10. MVO1980

    MVO1980

    Lid geworden:
    4 feb 2021
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zwijndrecht
    the sky is the limit... je kan het zo gek maken als je wilt.
    Ik verwacht aan kosten ergens tussen de 1000 en 1300 euro uit te komen. Bloed zweet en tranen zijn ‘s avonds en in het weekend gratis.
    Tov kant en klaren boten met dezelfde specs een koopje. Ik vind het vooral leuk om ermee bezig te zijn en te leren over elektrinica.
    Bij het botenbouw stukje staat mijn draadje over de bouw “a bait boat is born” . Hier ga ik de vorderingen zoveel als mogelijk bijhouden, vragen stellen en ervaringen delen.
     
    Gerrit-Jan vindt dit leuk.
  11. Koppen

    Koppen

    Lid geworden:
    9 aug 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Houten
    hoe staat het met de boot?ben wel benieuwd.heb je er ook een dieptemeter en gps op?
     
  12. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    13 april voor het laatst actief.
     
  13. MVO1980

    MVO1980

    Lid geworden:
    4 feb 2021
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Dag Koppen,
    Vanaf april is het project in wat rustiger vaarwater gokomen omdat het huis wat onderhoud nodig had en de zomervakantie is net achter de rug. Inmiddels al wel een hoop spullen binnen maar ben nog niet compleet.
    Dieptemeter wil ik laten lopen via een deeper pro+. In de boot komt een wifit repeater die het signaal naar een wifi repeater aan de kant stuurt. Vanaf hier wil ik het bodemverloop dan uitlezen op mijn smartphone of tablet. De pro+ heeft ook gps maar deze kan je niet gebruiken om mee te varen, wel om dieptkaarten mee te maken. Het varen met de gps moet via de pixhawk gaan lopen.
    Ik heb dit inmiddels getest en het bereik was ruim 200m. Ik heb dit via een filmpje op YouTube. Mocht je interesse hebben dan kan ik wel even kijken of ik de link kan door sturen.
    Ik verwacht dat ik vanaf medio september weer frequenter met het project bezig ben.
    Gr
    Mark
     
    Koppen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina