FPV beeldkwaliteit

Beste,

Ik tracht met een quadcopter FPV te vliegen, maar ik heb problemen met de beeldkwaliteit. Zolang ik aan de grond ben, blijft mijn beeld scherp en stabiel, maar van zodra ik de lucht in ga -zelfs nog kort bij de ontvanger - wordt het onscherp. Hierbij een voorbeeld: FPV quadcopter in de tuin bij sneeuw - YouTube

Ik werk met:
- FatShark Pan/Tilt CAM system, pre-assembled (NTSC), HobbyKing R/C Hobby Store : FatShark Pan/Tilt CAM system, pre-assembled (NTSC)
- Een 5,8 Ghz zender en ontvanger. De zender zit op een afzonderlijke accu en wordt dus niet door de ESC gevoed. Hobbyking DUO5800v2 5.8GHz Diversity Receiver w/TrackerLink - Dual Output, HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking DUO5800v2 5.8GHz Diversity Receiver w/TrackerLink - Dual Output
- 5,8 Ghz Fatshark dominator goggles, Fat Shark Dominator 3rd Generation modular FPV System

Graag jullie advies,

Dank!

Frank

Aan de beelden te zien lijken mij 2 mogelijkheden mogelijk:

Er onstaan trillingen in de quad door bijvoorbeeld ongebalanceerde props.Daarom heb je dit probleem niet op de grond.( gevolg = ontstaan van golvend beeld)

Een 2e mogelijkheid is dat het magnetisch veld dat in de motor opgewekt wordt uw beeld stoort.

Ik zou gaan voor de eerste optie en een controleren op trillingen en de props uitbalanceren.

Mvg Lowie

Heb juist hetzelfde voorgehad met mijn Quadcopter, APC props gemonteerd en probleem was opgelost.
Het was dus wel zeker dat dit aan de trillingen van niet goed uitgebalanceerde props te wijten was. (in mijn geval toch)

Dit (moon pads) heb ik ook geprobeerd ivm lichte hoog frequent trillingen, werkt ongelooflijk goed !
Moongel MG4 Moon Gel Damper Pads - Drums - Cymbals - Percussion - The UK finest online percussion store - Drumshop UK
Maar zoals gezegd, ik heb tenslotte toch geopteerd om kwaliteits props te gebruiken en na veel experimenteren bij APC uitgekomen die volgens mij perfect zijn uitgebalanceerd.
Zowel met mijn gewone sony board cam als met mijn gopro werkt dit perfect.

Een cmos camera in combinatie met hoog frequent trillingen geeft dit resultaat. iig. de props even balanceren want je hebt blijkbaar erg veel trillingen aan boord. Je kan ook een ccd camera kopen deze heeft geen last van trillingen.

Back