FPV Beginner : Multiplex Easy Star 2

Hallo,

Ik heb al veel gelezen over FPV en wil er nu ook aan beginnen.

Nu heb ik nog een oude EZ brushed, maar deze zomer koop ik een kit en de setup koop ik op HK. En die EZ ga ik voorzien van FPV.

Wat heb ik allemaal nodig ? Dat weet ik ongeveer, maar waar koop ik dat het beste ? Zodat de prijs meevalt etc

Ik heb momenteel een 35mhz Graupner MX 12, moet ik een 2.4GHZ kopen ?

IK lees hier endaar zendervergunningen voor de FPV, klopt dat ?

MVG

Met 35MHz is het makkelijker meer bereik te halen dan met 2.4GHz.
Bij de eerste kan je de lengte van je ontvanger antenne verdubbelen, bij de tweede moet je antennes gaan vervangen/versterkers installeren.

Zonder zendamateur vergunning mag je MET VIDEO niet boven 10mW op 2.4GHz en 25mW op 5.8GHz.

Ik zou in jouw geval een bixler plug 'n fly nemen met een corona 35MHz ontvanger erin.

Ik heb een 4ch. Walkera zender zoals hieronder. Werkt dit op een corona 35MHz ontvanger? Zo niet waar kan ik dan goede FM zender tegenwoordig kopen? Het liefst een die ik later kan uitbreiden met fatshark bril.

hm04z30bigjd7.jpg

wordt nieuw niet meer gemaakt, goede 35mhz zenders vind je alleen nog 2e hands

Zou jij eens enkele 'goede' zender/ontvangers willen noemen?

Al een aantal maanden ben ik mij aan het verdiepen in FPV en er wordt enorm veel gesproken over de juiste vTX en vRX maar over de zendersets is weinig terug te vinden.

Wat ik over het algemeen lees is dat 2,4 ghz sets niet voor fpv geschikt zijn en dat er beter gekeken wordt naar 35mhz/40mhz en in sommige gevallen zelfs 72mhz.

Futaba heeft natuurlijk de ff7 en de ff9 die op het forum aangeprezen worden wegens hun betrouwbaarheid en mogelijkheden. Maar men vliegt dan met deze zenders op 35mhz en versterkers hierop ?

Wat zijn naast de ff7 en ff9 betrouwbare modellen waarmee zonder al te veel gedoe een bereik van 2-3km behaald kan worden ? Bijvoorbeeld als de futaba t6xs

futaba ff7 en ff9 zijn de beste keuze. Niemand die ik ken vliegt met boosters op de 35mhz. Ik heb met een standaard ff9 en standaard 148dp ontvanger 5km gevlogen zonder problemen. De futaba's zijn ook nog eens makkelijk aan te passen voor uhf of headtracking.

futaba ff7 en ff9 zijn de beste keuze. Niemand die ik ken vliegt met boosters op de 35mhz. Ik heb met een standaard ff9 en standaard 148dp ontvanger 5km gevlogen zonder problemen. De futaba's zijn ook nog eens makkelijk aan te passen voor uhf of headtracking.

5km? Dat is een behoorlijke range. Vind je dat niet 'gevaarijk' dat iemand anders jou signaal overneemt ?
mbt de futaba's , duidelijke taal. Vreemdgenoeg kom ik weinig ff7's tegen en staan er wel enkele ff9's op marktplaats.

is de fco3 met zend en ontvangst module van 5,8ghz een beetje goed als beginner,
ik vlieg nu al bijna een jaar met mijn ogen maar ik zou graag fpv willeeb gebruiken weet iemand of de fco3 goed bereik heeft en of het een beetje goede kwaliteit enzo is

Deniz

Op ebay ben ik de 8399 - Robbe Senderpult Futaba FF-9 Acryl Robbe Modellsport tegen gekomen. Heeft dit dezelfde kwaliteit als andere Futaba FF-9 zenders?

Back