fpv belgië

hey,

ik ben hier nieuw dus ik weet niet of ik juist zit :)

ik heb een quadcopter die ik bestuur met een 2.4GHz zender, maar nu wil ik er een fpv setje op zetten.
wat ik al veel heb gelezen is dat ik dan best voor een fpv setup ga op 5.8GHz.

zoals de titel al doet vermoeden woon ik in belgië, en dat ze hier nogal lastig doen qua frequenties is me al wel duidelijk...

dus mijn vragen:

wat moet ik nu precies hebben? 5.8GHz of zijn er nog andere opties?
waar kan ik het dan kopen in belgië?

het mag ook niet teveel kosten, tenzij het niet anders kan.
en ik moet zeker midden juni van start kunnen gaan met fpv vliegen

groetjes,
TV3master

aangezien je op 2.4 vliegt, kan je idd denken aan 5.8ghz. Maar als je je aan de regels wilt houden, dus maximaal 25mw??, gaat het denk ik wel moeilijk voor je worden.

Wil je beginnen met een goedkoop setje, waar je toch wel leuk met goede antennes ongeveer 1/1,5km om je heen kan vliegen, raad ik je het standaard 200mw 5.8ghz fpv setje van hobbyking aan.

1km is zeker genoeg om te beginnen, veel verder kan ik ook niet gaan want dan kom ik bewoond gebied tegen, en das niet zo slim om daar eventjes over te vliegen...

maar word dat niet tegengehouden door de doaune?
als dat niet gebeurd zou alles opgelost zijn.

Binnen europa kopen of via NL laten versturen.
Er zijn er idd genoeg die op 200 mW en goed antennes goede resultaten behalen.

en waar kan ik die dan kopen binnen europa?
hobbyking heeft ie niet in nl, enkel internationaal pakhuis...

maakt voor mij niet uit of het gebruikt is, moest iemand nog een werkende set hebben die weg mag ;)

Ik heb zelf bij e-store, vermeld door TRML, een lawmate 1,2 ghz setje gekocht van 1000mw.
Standaard antennes doen het redelijk, maar zou dan toch gaan voor de CL/SPW.
Deze heb ik besteld bij Dennis en werkt echt super.

Maar je kan natuurlijk ook minder wattage nemen als je niet ver vliegt.

5.8 Ghz 200mw bij rotterdam e-store besteld (via mijn oom)
ik krijg juist telefoon van hem dat de douane men zender en ontvanger in beslag heeft genomen :bad-words:

ik dacht dat er geen douane controle is van nederland naar belgië :confused:

pakketje in beslag genomen blabla
zending afstaan blabla

ik heb de mail zelf niet gezien, maar ik heb aan men oom gevraagd of er iets van het bipt instond.
en voorzover hij het begreep wel ja...
ook iets van een serienummer dat er niet was ofzo
hopeloos dus... (of niet?)

frustrerend...

iemand nog een idee waar ik een fpv zender/ontvanger kan halen zonder dat ie word tegengehouden? :|

Dat is,mooi balen.
Kan hij niet retour gestuurd worden.
Vind dat vernietigen altijd zo overdreven.
Hebben we het over verspilling in de wereld.

Dacht idd ook dat ze,hier niet zo snel op controleerden maar ze hebben het blijkbaar aangescherpt.
Pech denk ik. Misschien dat het via een particulier adres beter gaat.

Heb een 850mW setje laten komen vanuit Spanje en niet tegengehouden, na betalingen binnen 5werkdagen in huis. Ook nog maar 1 van mijn 10tallen China bestellingen is opengemaakt geweest voor controle door de Belgische douane. Gewoon geluk nodig en niks er extra bij bestellen.

Gz Jos

Heb een 850mW setje laten komen vanuit Spanje en niet tegengehouden, na betalingen binnen 5werkdagen in huis. Ook nog maar 1 van mijn 10tallen China bestellingen is opengemaakt geweest voor controle door de Belgische douane. Gewoon geluk nodig en niks er extra bij bestellen.

Gz Jos

inderdaad ik heb ook al zeer veel uit china laten komen dat niet toegestaan is in belgië (niet persee dingen die te maken hebben met RC)
en nog nooit is er iets tegengehouden, zelfs nog niet voor BTW bijbetalen ofzo.
dus het is gewon brute pech hebben als het wel gebeurd...

maar van nederland naar belgië verschoot ik toch eventjes van...

iemand ervaring met een 900Mhz zender?
van wat ik totnutoe gevonden heb na wat gegoogle heeft niet veel geholpen:
de ene zegt dat GSM hard stoort en de ander heeft totaal geen problemen.
ik kan namelijk makelijk aan eentje geraken (1000mW)

Ik bestel de mijne altijd bij electronica rc en laat het Dhl versturen , nooit problemen gehad..
Raar dat ze dat van NL hebben gecontroleerd bij de douane!

iemand ervaring met een 900Mhz zender?
van wat ik totnutoe gevonden heb na wat gegoogle heeft niet veel geholpen:
de ene zegt dat GSM hard stoort en de ander heeft totaal geen problemen.
ik kan namelijk makelijk aan eentje geraken (1000mW)

Dat is wel heel makkelijk gedacht, het gaat er niet om of GSM jou stoort maar dat jij het GSM netwerk stoort. Zeker met 1000mW! Die zender zal wel spotgoedkoop zijn, want wie wil er nou op 900MHz zitten? In Nederland heel erg verboden lijkt me en zodra je 'm aanzet wordt je zeker binnen no-time uitgepeild en mag je een fijne boete betalen :rolleyes:

Martin

ik woon vrij dicht bij nederland.

900Mhz laat ik maar voor wat het is, ik vind het maar niks met de problemen die het gaat geven met GSM netwerken...

Back