Ik heb een setje op ebay gekocht uit Engeland van een particulier. Kans dat de douane zoiets tegenhoudt is minimaal.
Als je spullen uit china laat overkomen, zorg er dan voor dat je voor elk product een andere bestelling plaatst; shipping is meestal toch gratis, en als er dan iets wordt onderschept dan ben je tenminste niet alles kwijt.
Wat betreft vermogen en bereik; belangrijker dan het zendvermogen zijn de antenne's. Lees er een beetje over; in het kort, als je omnidirectioneel wil (zodat je de ontvanger niet moet richten), koop of maak dan een setje clover leaf antenne's.
Als je een nog groter bereik wil maar met een smallere ontvangst hoek, zodat je je ontvanger in de richting van je video zender moet houden, dan kan je met een high gain antenne (patch, helical, Crosshair,...) je bereik verveelvoudigen. En als je wil kan je de twee zelfs combineren, door twee ontvangers te gebruiken met verschillende antenne's en een doosje dat automatisch het beste signaal kiest (bv
Eagle Eyes FPV Station with Plastic Case [EAGLE-EYES] - $89.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store!).
Dit gezegd zijnde, aangezien de titel "fpv belgie" is, wil ik hier vragen of er nog FPV en/of lucht fotografie enthousiasten zijn (liefst multirotor) in de Belgische Kempen. Ik zoek een wingman/spotter. Ik ben een relatieve beginneling, paar maandjes ervaring met mQX blade en heb sinds kort een ladybird FPV voor in de tuin. Maar ik ben een TBS discovery kloon aan het bouwen. Ik ken een paar potentieel zeer leuke lokaties waar we zouden kunnen vliegen/filmen, inclusief een kasteel waarvan de eigenaars familie zijn. Maar alleen is maar alleen en best eng wanneer je FPV vliegt.
Ik hoop over een week of twee "operationeel" te zijn, als je interesse hebt om eens af te spreken, post hier of PM.