FPV bril of scherm

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag weer het forum een beetje doorgelezen. Wat een leuke verhalen heeft iedereen toch.

Ik heb echter nog niet een goed antwoord op mijn vraag gekregen.

Ik twijfel tussen een fpv bril of een monitor voor op de taranis.

Ik heb al een tijdje geleden een dji f450 gebouwd en heb mijn actioncam er vast onder zitten. Dit wil ik later gaan uitbreiden met een gimbal en dus eventueel ook mee kunnen kijken met het beeld.

Echter heb ik ook besloten om een mini quad voor het echte fpv vliegen te gaan maken.

Aangezien budget niet zal toelaten om een bril en een monitor te kopen wil ik een keuze gaan maken.
Waar het op neer komt is eigenlijk: Is fpv vliegen op een monitor ook te doen/leuk?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Alvast bedankt!

Hangt van persoon tot persoon af natuurlijk. En als je beginner bent ( net als ik ) in FPV vliegen is met een bril zeer moeilijk en beangstigend ;D ik vlieg nu FPV met een F450 ook. Met een bril is leuker maar ik ga even naar een schermpje over gaan, Met een kwaliteitsbril vliegen is natuurlijk veel duurder dan een monitor

Zoals al aangegeven: zeer persoonlijk.
Maar bij ons in de groep vliegen ze met monitoir op een driepoot gezet en ook met FPV Goggle.
Zelf heb ik een Goggle en heb het daarmee ook mezelf aangeleerd.
Ik zou niet anders meer willen want vind het wat realistischer om FPV mee te vliegen inplaats van met een monitor.
Met een Goggle zit je echt helemaal in of op het beeld om het zo maar te zeggen.
Met een monitor is het toch een heel ander verhaal.
Hoop dat je tzt de juiste keuze kunt maken.
Wellicht eens een idee om wat rond te kijken op Multicoptermeetings.
Maar gevoelsmatig zeg ik: kies voor een Goggle.
Succes.
Vr Gr E

Voor racen zou ik met bril gaan vliegen, dan zit je er echt 'in' en afleiding door dingen om je heen kun je dan niet gebruiken.
Als je bijvoorbeeld met een grotere quad of een vliegtuig ofzo vliegt dan is een monitor een prima keuze, dat vliegt veel rustiger dan hoef je niet mega gefocust op je beeld te zijn

Back